اسم الکتاب : الاحتجاج - ترجمه غفاری المؤلف : الطبرسي، أبو منصور الجزء : 1 صفحة : 170
( و نيز در ذكر و بيان احتجاج نبى صلى الله عليه و آله ) ( و اثبات دليل بر يهودان لجاج ) از حضرت ابى محمد الحسن بن على العسكرى عليه السّلام مرويست كه فرمود ابن عباس روايت كند كه من روزى در مجلس سامى و محفل گرامى حضرت رسول عالم حاضر بودم كه چهل نفر علماى يهود اتفاق كرده از مدينه برآمدند و گفتند كه بيائيد تا به هيئت اجتماعى پيش آن كاهن دروغ گوى رفته روى بروى تكذيب و سرزنش او نمائيم زيرا كه او از پيغام و كنايه از دعوي بىسرمايهء خود متقاعد نگردد و گويد من بيقين رسول امين حضرت رب العالمين بر جميع مخلوقم . چون بخدمت آن رسول بيچون آمدند گفتند : يا محمد اين معنى بر همهء عالميان واضح و عيان است كه انبياى پيشين و رسل سابقين را معجزات بسيار و آيات بيشمار است و هر احدى از انبيا و رسل ايزد سبوح مثل آدم و نوح از تو بهتر بودند ، تو چون رسول بيچون باشى ؟ . چون كلام يهود لئام باتمام رسيد سيد الانام روى مبارك به اعلم ايشان عبد الله بن سلام آورده فرمود كه اى يهود آيا راضى مىگرديد كه حكم ميان من و شما توراة سبحان بود ؟ . يهود چون در آن مقام حاضر بودند و استماع كلام رسول عليه السّلام نمودند گفتند : بلى يا محمد ؛ اما حضرت آدم عليه السّلام بهتر از شماست زيرا كه حضرت معبود او را بيد قدرت خود ايجاد و خلقت نمود و روح كه از بدايع صنايع حضرت سبوح است در او دميد و او را در صدر جنت خرامانيد . رسول صلى الله عليه و آله فرمود كه آدم پدر من بود ليكن آنچه بمن حضرت مهيمن احسان و عطا فرمود بمراتب بسيار افضل از عطايا و تفضلات اله نسبت به آدم صفى الله است .
اسم الکتاب : الاحتجاج - ترجمه غفاری المؤلف : الطبرسي، أبو منصور الجزء : 1 صفحة : 170