س 1325- نظر حضرت عالى به اين آيه چيست «فنسى ولم
نجد له عزماً» چگونه حضرت آدم عليه السلام فراموش كرد و حال آنكه ما
معتقديم به اينكه معصوم - معصومِ از نسيان است؟ ج - مراد از نسيان ترك مأمور به است به خيال آنكه
لازم است مخصوصاً بعد از آنكه شيطان آن دو را قسم داد كه من از ناصحين هستم
چنانچه در قرآن مجيد حكايت كرده. س 1326- نظر حضرت عالى راجع به آيه إفك، كه نازل
شده به برائت نمودن مقذوف را، آيا اين در عايشه بوده يا ماريه؟ اقوال
مفسرين ما را محير كرده است؟ ج - آيه، بنابر رأى صحيح راجع به ماريه و تنزيه او
است و قولى كه قائل است كه آيه راجع به عايشه است مدرك آن اخبارى است كه
خود عايشه نقل كرده، پس سند تام كه بتوان به آن اعتماد كرد نيست. س 1327- نظر حضرت عالى راجع به اين آيه چيست «وإذ
أخذ ربك من بنى آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم على أنفسهم ألست بربّكم قالوا
بلى» آيا آيه بر