ج - بله واجب است نفقه بر اولاد خودش كه از متعه بوجود آمده. س 991- در منهاج مسئله 1303 فرمودهايد مكروه است
متعه بر زانيه، و اگر آن زانيه مشهوره باشد احوط لزومى ترك تمتع به آن است،
شهرت به چه صدق مىكند بر زانيه؟ ج - آن كسى كه دست كسى را از خودش دور نمىكند و هر كه از او طلب نمايد اجابت مىكند. س 992- زنى را منقطعه نكاح كرده تا مدت يك ماه و
يا يك سال، قبل از تمام شدن مدّت مىخواهد دائمى نكاح كند، آيا بذل مدّت
لازم است كه بعد از بذل نكاح دائمى نمايد يا احتياج به بذل مدّت ندارد، و
اگر بذل مدّت لازم باشد كسى كه جاهل به مسئله بوده قبل از بذل عقد دائمى
كرده حكم اولاد او چيست و بعد از علم تجديد عقد لازم است يا نه؟ ج - بلى بذل لازم است و بدون آن عقد صحيح نيست، و
در مفروض سؤال اولاد به حكم اولاد وطى به شبهه است، و بعد از علم بايد
تجديد عقد نمايد. واللََّه العالم. س 993- آيا جايز است براى مرد مؤمن ازدواج منقطع
با زن مخالفه، يا آنكه ازدواج منقطع مختص است به كسى كه معتقد است به حلال
بودن آن و او زن مؤمنه است؟ ج - بله جايز است براى او تزويج با زن مخالفه. س 994- آيا جايز است نكاح متعه نمودن كتابيه يا مخالفه كه معتقد به حليت آن نيست ولكن از روى طمع قبول كرده؟ ج - بله جايز است.
ـ