responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : استفتائات المؤلف : الخوئي، السيد أبوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 28
آب اوّلى رسيده برسد لباس پاك مى‌شود. و اگر كاركنان مغازه لباسشويى مسلمان باشند و خبر دهند كه لباس پاك شده لباس پاك است.
س 74- شخصى گمان مى‌كرده ماشين لباسشويى او پاك كننده است بعداً ملتفت شده كه پاك كننده نيست، تكليف نمازهايى كه با آن لباسها خوانده چيست؟
ج - از قرارى كه نقل شده واجد شرايط تطهير است به آن تفصيلى كه در رساله عمليه مذكور است و بر تقديرى كه فاقد باشد چون جاهل بوده، نماز در آن لباسها، محكوم به صحت است.
س 75- چنانچه لباس و مانند آن را، بعد از زوال عين نجاست، در زير آب فشار دهند كافى است يا بايد فشار، خارج از آب باشد؟
ج - آن كار براى حصول غسل كافى است ولى اگر محتاج به تعدد باشد، بيرون آوردن و خروج غساله، در بيرون لازم است.
واللََّه العالم.
س 76- چه مى‌فرمائيد در اين كه، حضرتعالى در مسائل عمليه در مقام شستن لباس نجس ولو با آب كر، فشار و تعدد را شرط فرموده‌ايد، اگر لباسى را در آب كر وارد كرده بعد از برطرف كردن نجاست آن، كنار گذاشته شود كه خود به خود آب آن برود و خشك شود آيا فشار صدق مى‌كند و حكم به طهارت مى‌شود يا نه؟ و نيز فتواى لزوم تعدّد و فشار دادن از شما، به طور حتم و جزم است و يا به طور احتياط، و در اين صورت از مجتهد ديگر مى‌تواند تقليد نمايد يا نه؟
ج - راجع به لباس نجس دو مطلب است يكى آن كه شستن آن مثل شستن دست يا كاسه نيست كه مجرد وصول آب كافى باشد بلكه فشارى و يا مالش و يا لگدى زير آب و يا بيرون آب بعد از استيلاء آب در صدق غسل و شستن لباس لازم
اسم الکتاب : استفتائات المؤلف : الخوئي، السيد أبوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 28
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست