آب اوّلى رسيده برسد لباس پاك مىشود. و اگر كاركنان مغازه لباسشويى مسلمان باشند و خبر دهند كه لباس پاك شده لباس پاك است. س 74- شخصى گمان مىكرده ماشين لباسشويى او پاك
كننده است بعداً ملتفت شده كه پاك كننده نيست، تكليف نمازهايى كه با آن
لباسها خوانده چيست؟ ج - از قرارى كه نقل شده واجد شرايط تطهير است به
آن تفصيلى كه در رساله عمليه مذكور است و بر تقديرى كه فاقد باشد چون جاهل
بوده، نماز در آن لباسها، محكوم به صحت است. س 75- چنانچه لباس و مانند آن را، بعد از زوال عين نجاست، در زير آب فشار دهند كافى است يا بايد فشار، خارج از آب باشد؟ ج - آن كار براى حصول غسل كافى است ولى اگر محتاج به تعدد باشد، بيرون آوردن و خروج غساله، در بيرون لازم است.
واللََّه العالم. س 76- چه مىفرمائيد در اين كه، حضرتعالى در مسائل
عمليه در مقام شستن لباس نجس ولو با آب كر، فشار و تعدد را شرط
فرمودهايد، اگر لباسى را در آب كر وارد كرده بعد از برطرف كردن نجاست آن،
كنار گذاشته شود كه خود به خود آب آن برود و خشك شود آيا فشار صدق مىكند و
حكم به طهارت مىشود يا نه؟ و نيز فتواى لزوم تعدّد و فشار دادن از شما،
به طور حتم و جزم است و يا به طور احتياط، و در اين صورت از مجتهد ديگر
مىتواند تقليد نمايد يا نه؟ ج - راجع به لباس نجس دو مطلب است يكى آن كه شستن
آن مثل شستن دست يا كاسه نيست كه مجرد وصول آب كافى باشد بلكه فشارى و يا
مالش و يا لگدى زير آب و يا بيرون آب بعد از استيلاء آب در صدق غسل و شستن
لباس لازم