س 704- كسى كه نيت كند وقوف به عرفه يا مزدلفه را قبل از وقت و تمام وقت را در خواب به سر برد حكم او چيست؟ ج - اين وقوف براى او مجزى نيست. س 705- اگر بداند كه موقف روز عرفه مخالف است
قطعاً، و شما فرمودهايد كه وقوف اضطرارى در مزدلفه مجزى است، اين وقوف
اضطرارى آيا روز نهم انجام شود كه روز عيد است نزد آنها، يا اينكه روز دهم
انجام شود كه روز يازدهم است نزد آنها؟ ج - مجزى است وقوف اضطرارى در روزى كه تكليف واقعى او است در آن روز و آن روز يازدهم نزد آنها است. س 706- شخصى ديگر كه راننده است در حال احرام
تصادف كرد و به زندان رفت، وقوف عرفات و مشعر را درك نكرد ولى براى طواف
آوردند و خودش روز طواف را نمىدانست، تكليف وى چيست؟ ج - در همه فروض مذكوره، حج او فاسد است و احرام
آنها باطل است و در آنجا تكليفى بر آنها نيست، فقط حج را در آينده تدارك
كند. واللََّه العالم.
بيتوته در منى
س 707- در فرض جواز آمدن شب به منى، آيا جايز است اعمال روز دهم را كه رمى جمره و ذبح و حلق باشد در شب دهم انجام دهند؟ ج - در مورد سابق جايز نيست، و در موارد جواز فقط مىتواند در شب رمى كند، اما ذبح و حلق را بايد روز بجا آورد. واللََّه العالم. س 708- در مفروض سؤال آيا جايز است در همان شب به مكه معظمه بروند و