responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 353

در طلب روزی

اللهم ارسل علی سجال رزقک مدرارا، و امطر علی سحائب افضالک غزارا، و ادم غیث نیلک الی سجالا، و اسبل مزید نعمک علی خلتی اسبالا، و افقرنی بجودک الیک و اغننی عمن یطلب ما لدیک، و داوداء فقری بدواء فضلک و انعش صوعة عیلتی بطولک، و تصدق علی اقلالی بکثرة عطائک و علی اختلالی بکریم حبائک، و سهل رب سبیل الرزق الی و ثبت قواعده لدی و بجس لی عیون سعته برحمتک و فجره انهار رغد العیش قبلی برأفتک و اجدب ارض فقری و اخصب جدب ضری و اصرف عنی فی الرزق العوائق و اقطع عنی من الضیق العلائق.
بار خدایا ریزش روزیت را بر من پیاپی بفرست و بارش ابرهای فضل خود را بر من فراوان کن. و باران رحمتت را به سوی من به طور مداوم بریز، مرا فقط به سوی خویش و به جود و کرمت نیازمند کن و از کسی که خود نیازمند آنچه در نزد تست بی نیازم گردان، و به داروی فضل و احسانت بیماری فقر مرا مداوا کن و حالت نیازمندی را به نیروی جود و کرم خود برطرف نما، و بر بی‌چیزی و کمبود من به کثرت عطاء خویش تصدق کن و پریشانی کار مرا به بخشش کریمانه‌ی خود به سامان برسان.
پروردگارا راه کسب روزی را به جانب من آسان کن و پایه‌های آن را ثابت گردان، و به رحمت خویش چشمه‌های وسعت رزق را برای من جاری نما و به رأفت و مهربانی خود انهار عیش مرفه را به سوی من روان فرما، کشتزار فقر مرا بخشگان و زمین پرشان حالیم را پر گیاه کن، موانع تحصیل روزی را از من دور دار و علائق ضیق معیشت را از من قطع کن.
و ارمنی من سعة الرزق اللهم باخصب سهامه، و احبنی من رغد العیش باکثر دوامه. و اکسنی اللهم سرابیل السعة و جلابیب الدعة فانی یا رب منتظر لانعامک بحذف المضیق و لتطولک بقطع التعویق، و لتفضلک بازالة التقتیر، و لوصول حبلی بکرمک بالتیسیر.
بار خدایا مرا هدف پرخیزترین تیرهای وسعت و فراخی روزی قرار بده، و مرا زندگی خوش و راحتی ببخش که دوامش بیشتر باشد.
بارالها مرا جامه‌های سعه‌ی رزق و توانگری و پیراهن راحتی عیش بپوشان زیرا که پروردگارا من منتظر انعام تو بدون تنگی معیشت هستم، و چشم به راه نعمت تو بدون تعویق بوده و منتظر تفضل تو بدون مضائقه می‌باشم، و امید پیوستن رشته‌ام به کرم تو به آسانی دارم.
و امطر اللهم علی سماء رزقک بسجال الدیم و اغننی عن خلقک بعواید النعم و ارم مقاتل الاقتار منی و احمل کشف الضر عنی علی مطایا الاعجال و اضرب عنی الضیق بسیف الاستیصال. و اتحفنی رب منک بسعة الافضال و امددنی بنمو الاموال و احرسنی من ضیق الاقلال، و اقبض عنی سوء الجدب وابسط لی بساط الخصب و اسقنی من ماء رزقک غدقا، و انهج لی من عمیم بذلک طرقا و فاجئنی بالثروة و المال و انعشنی به من الاقلال و صبحنی بالاستظهار و مسنی بالتمکن من الیسار انک ذوالطول العظیم و الفضل العمیم و المن الجسیم و انت الجواد الکریم.
بارالها آسمان رزق خود را با شدت بر من به بارش درآر و به اعطای نعمتها مرا از خلق خود بی‌نیاز گردان و موارد کشندگی تنگی معیشت را از من هدف تیر قرار بده و بار بر طرف کردن بد حالی را از من بر مرکبهای تندرو حمل کن و تنگی و سختی را از من با شمشیری که ریشه کن باشد بزن. پروردگارا از خوان کرمت مرا وسعت معیشت تحفه بده و در مورد فزونی اموالم مرا مدد فرما و مرا از فشار تنگدستی حراست نما، و آفت خشکسالی را از من برگیر، و بساط فراوانی را برایم بگستر و مرا از آب رزق و روزی خود زیاد بنوشان، و روشن نما برای من از بذل همگانیت راههائی و مرا مال و ثروت غیر منتظره ببخش و به وسیله‌ی آن از تنگدستی برهان و صبح بر خیزان مرا با پشتیبانی و تماس گیر با من با تمکن از گشاده دستی زیرا توئی صاحب عطای بزرگ و فزونی بخش همگانی و دارای منت عظیم و توئی جواد و کریم.

[~hr~]پی نوشت:
(1) مهج الدعوات صفحه‌ی 265-259.
منبع: حضرت جواد الائمه؛ فضل الله کمپانی ؛ مفید 1362ش.

اسم الکتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 353
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست