responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 312

دعا در تعقیب نماز صبح

محمد بن فرج گوید : آن حضرت این دعا را برای من نوشت و به من یاد داد و فرمود : هر که بعد از نماز صبح این دعا را بخواند هر حاجتی بخواهد اجابت شده و خداوند کارهای مهمش را کفایت می‌کند :
بنام خدا و درود خدا بر محمد و خاندانش، و کارم را به خدا واگذار می‌کنم، به درستی که خدا به بندگانش بیناست، پس خداوند او را از زشتی مکرشان محافظت فرمود، معبودی جز تو نیست، پاک و منزهی من از ستمکاران هستم، پس ما او را اجابت کرده و از غم نجاتش دادیم، و اینگونه مؤمنان را نجات می‌دهیم.
خدا ما را کافی بوده و بهترین نگاهبان است، با نعمت و فضل الهی بازگشتند و بدی به آنان نمی‌رسد، آنچه خدا بخواهد، نیرو و توانی جز به خدا نیست، آنچه خدا بخواهد نه آنچه مردم بخواهند، آنچه خدا بخواهد و اگرچه مردم ناپسند شمرند.
پروردگار در مقابل پرورش یافتگان، و آفریدگار در برابر آفریده شدگان، و روزی دهنده در برابر روزی خورندگان برای من کافی است، کافی است برای من آنکه همواره مرا کفایت می‌کند، کافی است برای من آنکه از آغاز وجودم مرا کفایت نموده است، کافی است مرا خدایی که معبودی جز او نیست، بر او توکل کرده و او پروردگار عرش بزرگ است.
دعاؤه فی تعقیب صلاة الغداة
عن محمد بن الفرج قال : کتب الی ابوجعفر بن الرضا علیهماالسلام بهذا الدعاء و علمنیه و قال : من قال فی دبر صلاة الفجر لم یلتمس حاجة الا تیسرت له و کفاه الله ما اهمه :
بسم الله و صلی الله علی محمد و اله، وافوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد، فوقیه الله سیئات ما مکروا، لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین، فاستجبنا له، و نجیناه من الغم، و کذلک ننجی المؤمنین.
حسبنا الله و نعم الوکیل، فانقلبوا بنعمة من الله و فضل لم یمسسهم سوء، ماشاءالله لا حول و لا قوة الا بالله، ما شاءالله لا ما شاء الناس، ما شاءالله و ان کره الناس.
حسبی الرب من المربوبین، حسبی الخالق من المخلوقین، حسبی الرازق من المرزوقین [1] ، حسبی الذی لم یزل حسبی، حسبی من کان منذ کنت لم یزل حسبی، حسبی الله لا اله الا هو، علیه توکلت، و هو رب العرش العظیم.

[~hr~]پی نوشت ها:
(1) زیادة : حسبی الله رب العالمین، حسبی من هو حسبی (خ ل).
منبع: صحیفه امام جواد(ع)؛ جواد قیومی اصفهانی ؛ دفتر انتشارات اسلامی چاپ اول 1381.

اسم الکتاب : دانشنامه امام جواد علیه السلام المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 312
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست