برخى ديگر از فقهاء فرمودهاند:
نذر مزبور در مورد هردو (چه زن و چه مرد) باطل است.
ولى از نظر ما اقرب آن است كه نذر در هردو صحيح مىباشد.
مسئله پنجم
مستحب است براى كليّه كسانى كه به مكّه معظّمه وارد مىشوند بقدرى كه استطاعت دارند طواف بجاى آورند و آن از نماز مستحبى افضل است.
مستحب است سيصد و شصت بار طواف كنند يعنى سيصد و شصت تا هفت شوط كه معادل با دو هزار و پانصد و بيست شوط مىگردد.
و در صورتيكه از آن عاجز باشند سيصد و شصت را عدد اشواط قرار دهند.
مسئله ششم
قران بين دو هفت شوط در طواف واجب آن را باطل مىكند.
و مقصود از قران آن است كه:
دو طواف كه هركدام هفت شوط هستند را بطورى بجا آورد كه بين آنها هيچ فاصلهاى نباشد.
ولى قران در طواف مستحبى اشكالى نداشته اگر چه ترك آن افضل و بهتر مىباشد.
مبحث سعى و تقصير
مقدمات سعى
مقدمات سعى امورى است به اين شرح:
الف: استلام الحجر [1]
[1] يعنى وقتى براى انجام مراسم سعى بين صفا و مروه مىخواهند بروند مستحب است حجر الاسود را مس كنند.