responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : تاريخ سياسى صدر اسلام المؤلف : سليم بن قيس الهلالي    الجزء : 1  صفحة : 263

[افشاى طرح توطئه كودتا و سند مكتوب آن‌]

(* مصدر روايت: امام على عليه السّلام.

* راوى: ابان از سليم.

* زمان: سالهاى 30 تا 35 هجرى.

* مكان: مدينه. مسجد پيامبر.

* موضوع: مبانى امامت على و آل.

* مناقب و فضايل على، حقانيت على، مبانى امامت و خلافت على و آل.

* افشاى طرح توطئه كودتا و سند مكتوب آن،* اعتراف خليفه دوم هنگام مرگ به كودتا و چگونگى آن.

* كودتا و سرنوشت ميراث وحى!)

* متن:

ابان از سليم نقل كند كه گفت: در دوران خلافت عثمان، على عليه السّلام را در مسجد پيامبر صلّى اللَّه عليه و اله و سلّم در مدينه ديدم و گروهى را كه با يك ديگر سخن مى‌گفتند و از علم و فقه گفتگو مى‌كردند.

از فضايل و سوابق و هجرت قريش سخن به ميان آوردند و از آنچه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و اله و سلّم در فضيلت آنان فرموده بود، مانند اين فرموده‌اش كه: «پيشوايان از قريش هستند» و «مردم پيرو قريش مى‌باشند» و «قريش پيشوايان عربند» و «قريش را دشنام ندهيد» و «قرشى را نيروى دو مرد غير قرشى است» و «خدا دشمن دارد آن كه با قريش دشمنى ورزد» و «هر كس خفت و خوارى قريش خواهد، خداى او را خوار گرداند». [1]


[1]بديهى است اين سخنان منسوب به پيامبر كه با قرآن و روح انسانى اسلام مغاير است، ساخته و پرداخته پان‌عربيسم جاهلى و محصول سازمان تبليغات كودتاى سقيفه است؛ سخنانى كه پشتوانه سياسى كودتاچيان و مبانى رژيم اموى گرديد و نژادپرستى پليد و سياهى را باعث شد. راه يافتن اين سخنان جعلى به كتاب سليم از دو حال بيرون نيست؛ يا كه خسى است به جاى مانده از سيلاب ويرانگر جعل و تحريف كه ميراث نبوى- علوى را زير گرفته بود و يا كه براستى نشانه‌اى از غلبه و بلوغ خلق و خوى نژادپرستى دوران كودتا كه در دوره خليفه دوم آغاز و اوج گرفته بود. فقط شگفتى در اين است كه چگونه اصحاب و مشايخ قوم كه اندكى بعد تعدادى از آنان را مى‌شناسيم به چنين جعلياتى دل خوش مى‌داشته‌اند! و احتمال ديگر اين كه اين جعليات مى‌تواند توسط كاتبان و نسخه برداران اوليه كتاب سليم افزوده شده باشد، چرا كه خلق و خوى پان‌عربيستى در ميان شيعيان نيز رواج داشته است. نجاشى (م 450 ه) رجال‌شناس و دانشمند شيعه اماميه در كتاب رجالش با تعصب شگفتى از اصالت عربى راويان و نويسندگان شيعه ياد مى‌كند. ن. ك: نجاشى/ رجال. مقدمه مؤلف.

اسم الکتاب : تاريخ سياسى صدر اسلام المؤلف : سليم بن قيس الهلالي    الجزء : 1  صفحة : 263
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست