responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : مفاهیم علم نحو المؤلف : العصاری، محمود رضا    الجزء : 1  صفحة : 5

سخن ناشر

برنامه‌ريزى آموزشى، بايد امرى پويا و متناسب با دگرگونى‌هايى باشد كه در ساختار دانش و رشته‌هاى علمى پديد مى‌آيد. دگرگونى‌هاى اجتماعى، نيازهاى نوظهور فراگيران و مقتضيات جديد دانش، اطلاعات و مهارت‌ها، گرايش‌ها و ارزش‌هاى نويى را فرا مى‌خواند كه پاسخگويى به آنها، ايجاد رشته‌هاى جديد تحصيلى و تربيت نيروهاى متخصّص را ضرورى مى‌نمايد. گسترش فرهنگ‌هاى سلطه‌گر جهانى و جهانى شدن فرهنگ در سايه رسانه‌هاى فرهنگى و ارتباطى، مشكلات و نيازهاى نوظهورى را پيش‌رو گزارده است كه رويارويى منطقى با آنها، در پرتو آراستن افراد به انديشه‌هاى بارور، ارزش‌هاى تعالى و رفتارهاى منطقى كه در قالب موقعيّت‌هاى رسمى آموزشگاهى با ايجاد رشته‌هاى جديد و گسترش دامنه آموزش‌ها و مهارت‌ها و تربيت سازمان‌يافته صورت گيرد امكان‌پذير است.

بالندگى مراكز آموزشى در گرو نظام آموزشى استوار، قاعده‌مند و تجربه‌پذير است كه در آن برنامه‌هاى آموزشى، متن‌هاى درسى و استادان، اركان اصلى به شمار مى‌آيند و بالندگى برنامه آموزشى به هماهنگى آن با نياز زمان، استعداد علم‌آموزان و امكانات موجود، وابسته است؛ چنان‌كه استوارى متن‌هاى درسى به ارائه تازه‌ترين دست‌آوردهاى علم در قالب نوترين شيوه‌ها و فن‌آورى‌هاى آموزشى است.

حوزه‌هاى علوم دينى به بركت انقلاب شكوهمند اسلامى، ساليانى است كه در انديشه اصلاح ساختار آموزشى و بازنگرى متون درسى‌اند. جامعة المصطفى صلّى اللّه عليه و آله العالمية

اسم الکتاب : مفاهیم علم نحو المؤلف : العصاری، محمود رضا    الجزء : 1  صفحة : 5
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست