اسم الکتاب : مفاهیم علم نحو المؤلف : العصاری، محمود رضا الجزء : 1 صفحة : 5
سخن ناشر
برنامهريزى آموزشى، بايد امرى
پويا و متناسب با دگرگونىهايى باشد كه در ساختار دانش و رشتههاى علمى پديد
مىآيد. دگرگونىهاى اجتماعى، نيازهاى نوظهور فراگيران و مقتضيات جديد دانش،
اطلاعات و مهارتها، گرايشها و ارزشهاى نويى را فرا مىخواند كه پاسخگويى به
آنها، ايجاد رشتههاى جديد تحصيلى و تربيت نيروهاى متخصّص را ضرورى مىنمايد.
گسترش فرهنگهاى سلطهگر جهانى و جهانى شدن فرهنگ در سايه رسانههاى فرهنگى و
ارتباطى، مشكلات و نيازهاى نوظهورى را پيشرو گزارده است كه رويارويى منطقى با
آنها، در پرتو آراستن افراد به انديشههاى بارور، ارزشهاى تعالى و رفتارهاى منطقى
كه در قالب موقعيّتهاى رسمى آموزشگاهى با ايجاد رشتههاى جديد و گسترش دامنه
آموزشها و مهارتها و تربيت سازمانيافته صورت گيرد امكانپذير است.
بالندگى مراكز آموزشى در گرو نظام
آموزشى استوار، قاعدهمند و تجربهپذير است كه در آن برنامههاى آموزشى، متنهاى
درسى و استادان، اركان اصلى به شمار مىآيند و بالندگى برنامه آموزشى به هماهنگى
آن با نياز زمان، استعداد علمآموزان و امكانات موجود، وابسته است؛ چنانكه
استوارى متنهاى درسى به ارائه تازهترين دستآوردهاى علم در قالب نوترين شيوهها
و فنآورىهاى آموزشى است.
حوزههاى علوم دينى به بركت انقلاب
شكوهمند اسلامى، ساليانى است كه در انديشه اصلاح ساختار آموزشى و بازنگرى متون
درسىاند. جامعة المصطفى صلّى اللّه عليه و آله العالمية
اسم الکتاب : مفاهیم علم نحو المؤلف : العصاری، محمود رضا الجزء : 1 صفحة : 5