responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ميزان حق يا شرح فصل امامت از تجريد الكلام خواجه نصير طوسي المؤلف : واعظ موسوى، سيد على اكبر (محب الاسلام)    الجزء : 1  صفحة : 191

و به دليل اينكه ابو بكر به احكام خدا عارف نبود تا بدان حد كه دست چپ دزد را قطع كرد

انسان در بزرگى غربال است:

شايد كسى اين نسبت را كه (ابو بكر باحكام خدا عارف نبود) حمل بر تعصب شديد شيعى كند، كه چگونه ...؟ و چرا؟ و حال آنكه هيچ زياده‌روى نيست با اين توضيح: «اين حقيقت از بديهيات است كه از آغاز تا نيمه اول عمر، حس يادگيرى آدمى، قوى است و در نيمه دوم عمر، هرچه انسان بخواهد دانشى بياموزد، حافظه و ذاكره، قدرت گيرائى و نگهدارى ندارد و چون غربالى است در آب كه در حضور استاد پر ميشود و پس از ختم درس خالى. صرف‌نظر از (مقام ولايت مطلقه و عنايات خاصه آلهى بامام على (ع) وى از كودكى و آغاز زندگى پيوسته بملازمت و شاگردى نبى اكرم (ص) بسر برد، و هرچه از رسول خدا (ع) ديد، و شنيد حفظ كرد، و فهميد، و سنجيد: و ايمان ببست و عمل كرد.

و ديگران گرچه خواستند چنين كنند چون در بزرگى ايمان آوردند، براى ايشان ميسر نشد: «م» كه «العلم فى الصغر كالنقش فى الحجر»

مثل ابو بكر:

روزى كه از دنيا رفت شصت و سه سال داشت (يعقوبى ج 2/ 138 ط دار صادر بيروت/ 1379) قمرى مدت بيست و سه سال نبوت رسول خدا (ص) را، و دو سال و نيم خلافتش را كسر كنيم در سى و هفت سالگى ايمان آورده است.

ايام صباوت تا ايام رشدش را كسر كنيم در حدود سى سال بابت و بت‌پرستى انيس بوده است.

اسم الکتاب : ميزان حق يا شرح فصل امامت از تجريد الكلام خواجه نصير طوسي المؤلف : واعظ موسوى، سيد على اكبر (محب الاسلام)    الجزء : 1  صفحة : 191
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست