به استناد خبرى كه خودش روايت نمود، و فاطمه عليها سلام را از فدك
منع نمود با اينكه فاطمه سلام اللّه عليها ادّعاى نحله و بخشش نمود و على عليه
السّلام و امّ ايمن هم به حقّ فاطمه سلام عليها شهادت دادند
قضاوت عجيب
پس از تصرف «فدك»
و
ردّ ادعاى «ارث» فاطمه زهرآء (ع) و درخواست شاهد، و رد شهادت
امير المؤمنين على (ع) و ام ايمن، فاطمه زهرآء ادعاى (نحله) فرمود يعنى پيامبر (ص)
بمن بخشيده است.
«فدك» از زمان رسول اكرم (ص) با حضور همين صحابه در
دست و ملك و تصرف فاطمه زهرآء بود. و مالك و متصرف كه نياز به شاهد و دليل ندارد
(قاعده يد حاكم است) مدعى كه ميخواهد ملك را از دست مالك بگيرد: شاهد و دليل
ميخواهد.
(البينة على
المدعى و اليمين على من انكر)
و آيا اين صحيح است كه مدعى، براى ادعاى خود بتنهائى دليلى بتراشد، و
كسى آن را نشناسد و ملكى را بگيرد و پس از تصرف از مالك شاهد و دليل بخواهد ...؟
تخصيص كتاب بخبر واحد را علماى اسلام نپذيرفتهاند جز اينكه خبر «متواتر» باشد.
از كى شاهد خواستند؟:
اجماعى امت است كه فاطمه زهرآء (ع) جزو آيه «مباهله و تطهير» است.
اختلاف در اين است آيا زوجات پيغمبر (ص) هم جزو آيه تطهير هستند يا
نه؟
از كسانيكه خدايشان در قرآن بپاكى ستوده چگونه شاهد خواستند ...؟
(رجوع كنيد به شيعه ميپرسد ج 1) ابن ابى الحديد در شرح گويد: مأمون عباسى از علماى
اسلام پرسيد «ام أيمن» چگونه زنى بود؟ گفتند پيامبر (ع) فرمود
اهل بهشت است پرسيد چرا شهادتش را نپذيرفتند؟ در ماندند، فرمان داد: «فدك» را باولاد فاطمه زهرآء (ع) پس