امّا نصّ روشن: در قول رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله است كه فرمود «سلام دهيد به على عليه السلام به امارت مؤمنين» و
فرمود «تو پس از من خليفهاى»
نص روشن:
قوشجى در شرح تجريد، مقصد پنجم، و محمد حسين هيكل در كتاب (حياة محمد
ط/ 1) ذيل آيه كريمه
(وَ
أَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ) حديث «موازرة» را آورده است. «*» و در چاپ دوّم
حذف كرده است، كه موجب طوفانى از مخالفت در جهان شد «**»
طالب تفصيل رجوع كند به كتب مبسوط چون (غاية المرام- الغدير- احقاق
الحق- عبقات و ... مآخذ ما.
عصمت امام على (ع):
على افضل اصحاب است چراكه معصوم است و هركه معصوم باشد (امام) است.
يا امام على (ع) معصوم است پس افضل صحابه است و هركه «افضل» باشد (امام) است.
و در جاى خود ادله «امامت»
امام
على (ع) روشن است.
هان!! نكته!:
اين «مصادره بمطلوب نيست» چه اجماع مسلمين است» كه يا على
(ع) يا (ابو بكر) يكى امام است و زمان خالى از امام نيست.
و در مقايسه امام على (ع) «افضل» است پس على (ع) «امام»
است.
[1]و قوله (ص) مخاطبا لعلى «انتالخليفة بعدى «ومشيرا الى على و آخذا بيده» هذا خليفتى
فيكم من بعدى فاستمعوا له و اطيعوا «- و قوله (ص) و قد جمع بنى عبد المطلب «ايكميوازرنى و بيا يعنى يكون اخى و وصيى و
خليفتى من بعدى فبايعه علىّ» (قوشجى)
(*)- دكتر هيكل در اين حديث و چاپ اول (زندگانى محمد ص) داستان
شيرين دارد- رجوع كنيد به البراهين ج 2/ هشت/ ط/ دانشگاه يا شرح دعاى ندبه از اين
بنده/ مقدّمه.