دست و پا نيفتد آيا مىشود با قلم آنها را
محو و نابود كرد يا نه و آيا در صورت محو، باز احترام سابق را دارد يا نه؟.
ج
- اگر به طورى محو شود كه به هيچ وجه نمايان نباشد، حكم آن اسماء مرتفع
مىشود.
س 48
- آيا مسّ آيهاى از قرآن كه منسوخ شده است بدون طهارت جائز است يا
خير؟.
ج
- آن چه قرآن باشد مسّ آن بىطهارت جايز نيست خواه حكم آن منسوخ باشد
يا نباشد و قرآن منسوخ التّلاوه نداريم و با فرض وجود، نيز مسّ آن بىطهارت جائز
نيست.
س 49
- كلمهاى كه ضمير مستتر در اوست و مرجعش به خدا است مسّ آن بدون
طهارت جايز است يا خير؟.
ج
- اگر كلمه قرآن است مسّ آن بى طهارت جائز نيست و در غير آن اولى و
احوط ترك آن است.
س 50
- اگر روى ورقهاى ترجمه آيهاى از قرآن نوشته باشد، و در آخر ترجمه،
اين طور نوشته باشد (قرآن كريم) يعنى مىخواهد به مردم بفهماند كه اين مطلب فارسى
در قرآن كريم است، زير دست و پا افتادن اين ورقه چه صورتى دارد؟ و هم چنين بسمه
تعالى يا بسم ربّ الشّهداء.
ج
- زير دست و پا انداختن آنها بىحرمتى و حرام است.
احكام حائض
س 51
- زنى يك مرتبه چند روز تلفيقى خون و حيض ديده، و مرتبه ديگر بمقدار
همان عدد معيّن، چند روز غير تلفيقى خون ديده كه ايّام تلفيقى ممكن است يك شب از
ايّام غير تلفيقى مقدارش زيادتر باشد در اين صورت عادت عدديّه براى آن زن، به ديدن
اين دو خون حاصل مىشود يا نه؟.
ج
- ميزان در تحقّق عادت، اتّحاد ايّام آنست و توافق در شب اوّل و آخر،
لازم نيست.
س 52
- زن براى اين كه حيض نشود هر شب قرص مىخورد يك شب