- در وضوى قبل از وقت كه داعى، نماز در وقت است، اگر به قصد قرائت
قرآن و غيره وضو بگيرد مىفرماييد چنانچه بنحو داعى بر داعى باشد مانعى ندارد. آيا
منظور اين است كه فعلا بقصد قرائت قرآن وضوء بگيرد و در نظر داشته باشد كه اگر وضو
باقى بود در وقت، با همان وضو نماز بخواند تا در آنجايى كه داعى وضو، نماز بعد از
دخول وقت نيست و رأسا براى غايات ديگر وضو مىگيرد جائز نباشد كه در وقت، با آن،
نماز بخواند؟ مسأله را مشروحا بيان فرمائيد.
ج
- مقصود اين است كه اگر كسى به داعى آن كه در وقت، نماز بخواند پيش
از وقت بقصد غايات ديگرى وضو بگيرد كه داعى او بر وضو به اين قصد، نماز در وقت
باشد وضويش صحيح است و مىتواند در وقت با آن، نماز بخواند و هم چنين اگر پيش از
وقت مستقلا بقصد يكى از غايات، وضو گرفت و تا بعد از دخول وقت، وضو باقى باشد نماز
با آن وضو صحيح و بىاشكال است.
وضوء در زير باران
س 4
- وضوء گرفتن در زير باران كه قطرات آب در حال وضوء گرفتن به اعضاى
وضوء مىرسد و با آب وضو مخلوط مىشود جايز است يا نه و بر فرض جواز، به چه نحو
وضو بگيرد كه صحيح باشد؟.
ج
- هر چه از قطرات باران به اعضاء وضو مىرسد قصد وضو به آن بنمايد و
بعد از شستن دست چپ مواظبت كند كه باران به كف دستهاى او اصابت نكند كه مسح با آب
وضو انجام شود.
تجديد وضوء ثالثا و رابعا
س 5
- بعد از وضوء اوّل، تجديد وضو نمودم و بعد از دخول وقت نماز ظهر
مثلا باز وضو گرفتم كه جمعا سه وضو شد چه صورت دارد؟.