- آمپول زدن محرم به ديگرى با علم به بيرون آمدن خون، چه صورت دارد؟
و آيا اين كه نسبت به محرم باشد يا نسبت به محل فرقى هست يا نه؟.
ج
- اشكالى ندارد و فرقى بين آن دو نيست.
س 43
- چه مىفرماييد در اين مسأله كه شخصى بعد از عمره تمتع- كه در روز
چهارم ذى حجه انجام داده- قبل از حركت به عرفات و منى براى اعمال حج تمتع- سر خود
را با تيغ يا ماشين يك يا دو يا سه تراشيده آيا اين عمل، ضررى به حج او مىرساند
يا نه؟ و كفاره دارد يا نه؟.
ج
- اگر با تيغ، سر خود را بين عمره تمتع و حج تمتع بتراشد با آن كه
عالم به مسأله بوده، يك گوسفند كفاره دارد و در صورت جهل و نسيان، كفاره ندارد و
ماشين كردن سر هم در فرض مزبور، موجب كفاره نمىشود هر چند احوط، دادن كفاره است.
و در هر حال ضررى به حجّ او نمىرساند.
س 44
- اگر انسان در حال احرام، به خودش آمپول تزريق نمايد چه صورت دارد؟.
ج
- اگر موجب بيرون آمدن خون نشود براى احرام او اشكال ندارد.
س 45
- هل يجوز السكنى و الاقامة و الاحرام لحج التمتع فى المحلات الجديدة
من مكة مثل كدى و مسفلة و شيشه؟.
ج
- يجوز السكنى و الاقامة فى المواضع التى تصدق عليها مكة و كذلك يجوز
الاحرام منها لحج التمتع.