responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : فيلسوف نماها المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 108

كه وارد هسته مى‌شود استفاده مى‌كنند.

اين طرز ساختمان، علاوه بر اينكه طرز تغذيه كليه سلول‌هاى انار را منظم و آسان مى‌كند از لحاظ حفظ و نگهدارى آن بسيار شايان اهميّت است، زيرا اگر فرضاً محوطه داخل انار مملو از آن مايع مخصوص بود، با كوچك‌ترين فشار پاره و ضايع مى‌شد، به علاوه طرز استفاده از آن نيز خالى از دشوارى نبود، از همه گذشته در مدت كوتاهى فاسد و گنديده مى‌گرديد.

حالا وجدانتان را قاضى قرار دهيد، آيا مى‌توان اين ساختمان ماهرانه را معلول اتفاق و تصادف دانست؟ آيا اين مهندسى عجيب از يك منبع عقل و قدرت حكايت نمى‌كند؟ گيرم ما پاى روى وجدان بگذاريم و آن را به تصادف نسبت دهيم آيا افراد با وجدان بر گفتار ما نمى‌خندند؟!

***

يك اشتباه بزرگ‌

اشتباه بزرگى كه مادى‌ها بخصوص «ماركسيست‌ها» مرتكب شده‌اند اين است كه آنها تصور مى‌كنند متافيزيسين‌ها (عقيده مندان به جهان ماوراى طبيعت) اصولًا علل مادى را منكرند و يا هر چيز را كه علل طبيعى آن بر آنها مخفى باشد معلول علل غير مادى مى‌دانند لذا با پيشرفت علوم طبيعى و كشف رازهاى عالم ماده، عقيده آنها نسبت به مبدأ، دچار تزلزل خواهد شد.

ولى آنهايى كه با عقايد و افكار فلاسفه الهى سر و كار دارند بر اين تصور باطل لبخند مى‌زنند، زيرا وجود علل مادى نه تنها مورد انكار خداپرستان جهان نيست، بلكه شالوده و اساس عقايد آنها را تشكيل مى‌دهد، زيرا همان‌طور كه ديديم آنها به وسيله همين نظم مخصوص و روابط موجود در ميان علل مادى، و قوانين ثابتى كه در ميان آنها حكمفرماست، وجود آفريدگار جهان را اثبات مى‌كنند.

و على‌رغم خيالات و تبليغات سوء مادى‌ها هر چه علوم طبيعى ترقى كند و دقايق عالم ماده يكى پس از ديگرى كشف شود استحكام اين بناى روحانى بيشتر مى‌گردد و هر روز صفوف تازه‌اى بر صفوف خداپرستان جهان افزوده مى‌شود، و عقيده به عالم ماوراى طبيعت مورد استقبال بيشترى از طرف دانشمندان و علماى طبيعى قرار مى‌گيرد!

اين آقايان گمان مى‌كنند با اين تهمت‌ها مى‌توانند بر شكست واقعى خود سرپوش نهند، و با اينگونه صحنه‌سازى‌ها و خداپرستى را از علوم جدا كرده و نقطه مقابل آن جلوه دهند و جوانان ساده لوح را بسوى خود بكشانند.

هر وقت هم مى‌بينند كار دارد به رسوايى مى‌كشد كارهاى ابلهانه يك مشت روحانى‌نمايان خرافى و پيروان دروغى مسيح را عنوان كرده و جنايات و رفتار جاهلانه و غير خدا پسندانه‌اى كه آنها در قرون وسطى مرتكب شدند از قبيل تشكيل‌ «محكمه تفتيش عقايد» و مبارزه با هرگونه ترقى علمى، به رخ ما مى‌كشند، غافل از اينكه كارهاى اين جمعيّت خرافى را به حساب مذهب و خداگذاردن به همان اندازه غلط است كه‌

اسم الکتاب : فيلسوف نماها المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 108
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست