responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : اسلام و آزادى بردگان المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 45

كردن از نيروى گوناگون و تكيه بر سوابق درخشان تاريخى است.

«إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ». [1] نگاهدارى و آباد كردن مساجد الهى، اين پايگاه‌هاى توحيد و عظمت تنها به دست كسانى ميسر است كه داراى پنج امتياز باشند: ايمان به خدا، و ايمان به روز جزا، خواندن نماز و پيوند عملى با خدا، پرداختن زكات و پيوند عملى با خلق خدا و نترسيدن از هيچ‌كس جز خدا!

اهميّت كانون‌هاى اسلامى جوانان‌

من چقدر لذت مى‌برم وقتى وارد اين كانون‌ها مى‌شوم.

با چهره‌هاى درخشان، قيافه‌هاى روشن، افكار باز، به واقعيات اسلام نزديك مى‌شوند، بدانيد اگر مثل اين كانون‌ها كه البتّه گام‌هاى نخستين خود را بر مى‌دارد و بايد تكميل بشود، در همه جاى كشور داشتيم و جوانان را تكان مى‌داديم، و در نقاط مختلف اسلامى اين قبيل مراكز بيدارى بوجود مى‌آمد و وضع مسلمانان اين چنين كه گفتيم نبود.

نبايد ميراث گذشتگان خودمان را بر باد بدهيم، ما نبايد نسل ناخلفى باشيم، ما نبايد مشمول نفرين آنها باشيم، ما نبايد كسانى باشيم كه آيندگان به ما بگويند عجب نسل بى‌عرضه و ناتوان و بى‌فكرى بوديد كه همه مواريث اسلام را از دست داديد؟

بازديدهاى علمى‌

يك روز با عده‌اى از جوانان كه عضو يكى از كانون‌هاى اسلامى هستند رفته بوديم به اتفاق گردانندگان محترم آن براى بازديد از بعضى از مؤسسات صنعتى اصفهان، من گفتم بسيار خوب است جوانان ما بروند اين مؤسسات را ببينند و مهندسى آن مؤسسه بسيار از ما خوب استقبال كردند و من دو سه دقيقه صحبت كردم گفتم آقايان جوانان درس بخوانيد، مهندس بشويد، دكتر بشويد، متخصص بشويد، اين مملكت را از كارشناسان بيگانه بى‌نياز كنيد، روى پاى خودتان بايستيد و متكى به خود باشيد و به علوم خود، به مغزهاى نيرومند و علم و دانش خود، و چقدر لذت مى‌برم در آن مؤسسه كه ديدم اتفاقاً يك مهندس خارجى نبود، همه مؤسسات خصوصى و عمومى بايد چنين باشد.

نماز جماعت در زمين ورزش‌

يك شب در همان كانون آمدم، ديدم زير تور واليبال صف نماز جماعت است گفتم تماشا كنيد چقدر جالب است؟

ورزش براى نيرومند كردن جسم جوان لازم است (اسلام هم به ورزش بدنى تشويق كرده) و براى نيرومند كردن جان و زنده كردن نيروى فكر و انديشه نماز لازم است.


[1] سوره توبه، آيه 18.

اسم الکتاب : اسلام و آزادى بردگان المؤلف : مكارم شيرازى، ناصر    الجزء : 1  صفحة : 45
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست