responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : معاد استدلالى المؤلف : صفر علیپور و ابراهیم زاده    الجزء : 1  صفحة : 10
مقدمه‌ معاد از ماده «عود»، و به معناى بازگشت است؛ بازگشت انسان به زندگى در شكلى نوين، در دنيايى برتر و كاملتر كه سرايى جاويدانى، و بدور از نابودى و فناست. معاد، رستاخير. بزرگ و بى نظيرى است كه در آن همه پرسى عمومى انجام مى‌گيرد، و همه انسانها بايد پاسخگوى تمام اعمال و كردار دنيايى خويش در دادگاه عدل الهى باشند؛ و در اين همه پرسى عادلانه است كه سرنوشت همگان رقم خورده، هر كس هر مقامى را كه سزاوارش باشد دريافت مى‌كند؛ و در نتيجه نيكان و بدان به سرانجام سعادتمندانه و فرجام شوم و شقاوتمندانه خويش مى‌رسند.
آرى، اعتقاد به معاد و روز واپسين است كه اميد به زندگى بهتر و آينده‌اى روشنتر را فرا راه انسان قرار مى‌دهد، و انديشه پوچى و پوچگرايى را كه همچون بيمارى خوره در جسم و جان منكرين خدا و معاد جاى گرفته، و هر لحظه و هر ساعت از اين خسته دلان مانده در راه و گمراهان نااميد از فردا قربانى مى‌گيرد، مى‌زدايد.
اعتقاد به معاد، به زندگى معنا و مفهوم عميق بخشيده، و يأس و سردى و دلمردگى و بيچارگى را از صحنه زندگى بر مى‌دارد. انديشه زندگى نوين جاودانى، انسان را از بن‌بست فكرى رهانيده، و زمينه بارور شدن استعدادهاى ارزشمند نهفته در معدن وجود انسان را فراهم مى‌كند؛ و موجب تعديل غرائز سركش و اميال و خواسته‌هاى نامحدود انسان گشته، در نتيجه زندگى حيوانى را انسانى مى‌كند.
آرى، معاد پيوند دهنده گذشته انسان به آينده‌اش هست؛ و ضمانت اجرايى قوانين و مهار كننده عنان گسيختگى افراد سودجو و متجاوزان به حريم جامعه و قوانين حاكم بر آن است. به خاطر نقش سازنده اصل معاد است كه به عنوان مهمترين پشتوانه جهان بينى توحيدى مطرح است؛ و به انديشه خداجويى و فطرت خداپرستى انسان تحقق عينى و عملى مى‌بخشد.


اسم الکتاب : معاد استدلالى المؤلف : صفر علیپور و ابراهیم زاده    الجزء : 1  صفحة : 10
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست