responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : مرورى بر زندگى فرماندهان صدر اسلام المؤلف : شیخیان، علی    الجزء : 1  صفحة : 3
مقدمه‌ در شب ظلمانى جهل و ستم، خورشيد هدايت و عدل از سرزمين «بطحا» طلوع كرد و جهان با انفجار نور اسلام، بعثت پيامبر و نزول قرآن، روشن گرديد.
خداوند فرستاده خود را نه تنها پيام رسان، بلكه اسوه براى امّت نيز قرار داد. سعادتمندان همچون ستارگان به دور خورشيد نبوت به گردش درآمدند.
خفاشان شب پرست را طلوع آفتاب خوش نيامد و تلاش گسترده‌اى براى خاموش كردن نور خدايى آغاز كردند.
پيامبر، خود مأمور و مكلّف به مبارزه شد و مؤمنان را نيز به جهاد فرا خواند. «1» تا با ائمه كفر و اولياى شيطان بستيزند. «2» و آتش فتنه را خاموش كنند تا دين، همه از آن خدا گردد. «3» مخلصان و پاكبازانى از تبار هابيل، نداى الهى رسول اسلام را لبيك گفتند و جان در طبق اخلاص نهاده، با قابيليان به مقابله و نبرد پرداختند و در راه مبارزه با دشمنان خدا از هيچ تلاش و كوشش دريغ نكردند. رسول خدا (ص) را سرمشق قرار داده و خود براى ديگران اسوه و الگو شدند.
در عهد حكومت اميرمؤمنان على (ع) نيز مردانى خداجو، آگاه و پيكارگر، در يارى آنحضرت فداكارى كردند، شمشير زدند و با منحرفان و كج انديشان و ستمگران به مقابله پرداخته، پرچم پرشكوه اسلام را برافراشته نگه داشتند.
چنان كه ياران مخلص امام حسن (ع) و اصحاب عاشورايى امام حسين (ع) نيز اين چنين بودند.
اين رادمردان با ايثار و اخلاص و بصيرت از موانع بسيارى گذشتند و به قله‌هاى بلند آزادگى و شرف، دست يافتند و اسوه‌هاى سرافراز ديگرى براى تمام آزاد مردان در طول تاريخ شدند.
آشنايى با زندگى اين آيه‌هاى تلاش و ايثار و تنديسهاى پاكى و تقوا براى هر مسلمان راستين و انقلابى پاكباز لازم و براى آنان كه لباس مقدس رزم و جنداللهى در بردارند، لازمتر است، تا درس صبر، مقاومت و ايثار از مكتب ايشان بياموزند، و از تجارب آنان در شكست و پيروزى‌

اسم الکتاب : مرورى بر زندگى فرماندهان صدر اسلام المؤلف : شیخیان، علی    الجزء : 1  صفحة : 3
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست