responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : حاكميت دينى المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 13
اسلامى ايران تأسيس گرديد. بدنبال آن قانون اساسى جمهورى اسلامى كه از مفاد قرآن و احكام نورانى اسلام نشأت گرفته، و به اعتراف كارشناسان از مترقّى‌ترين قانونهاى اساسى دنيا بشمار مى‌رود توسط جمع زيادى از مجتهدان اسلام‌شناس و كارشناسان و حقوقدانان تدوين و به تأييد ملّت مسلمان ايران رسيد. بدين ترتيب جايگاه قانونى نظام جمهورى اسلامى تعيين و تثبيت گرديد.
عمود اصلى و ركن اساسى نظام جمهورى اسلامى كه در قانون اساسى به آن تصريح شده «ولايت فقيه» است، كه نمودار اسلاميت اين نظام، و ضامن بقا و مصونيت آن از هرگونه خطرات احتمالى است. ولايت فقيه كه در حقيقت تركيبى از حكومت «علم» و «عالم» است براى نخستين بار در تاريخ جهان معاصر، نوع خاصى از نظام حكومتى ارايه كرد، كه مدل جديدى از حكومت در ميان رژيمهاى سياسى جهان به حساب مى‌آيد.
اين بار نيز دشمنان اسلام به سركردگى استكبار جهانى، كه با ناباورى تمام با پديده جديدى به نام جمهورى اسلامى و حكومت ولايت فقيه مواجه شدند كه منافع آنان را تهديد مى‌كرد؛ از اين رو با همه توان و به صورت مستقيم و غير مستقيم به ستيز با آن برخاستند، از كودتا گرفته تا اختلاف‌اندازيها، ترور شخصيتهاى مؤثر و با نفوذ نظام، محاصره اقتصادى، جنگ داخلى، و از همه مهمتر جنگ تحميلى هشت ساله، و دهها و صدها توطئه پنهان و آشكار ديگر، كه به لطف خدا با رهبريهاى امام راحل و مقام معظّم رهبرى حضرت آيةا ... خامنه‌اى و هوشيارى مردم يكى پس از ديگرى دفع و خنثى گرديدند.
آنچه كه اكنون در رأس توطئه‌هاى جديد استكبار جهانى قرار دارد تهاجم و بلكه به تعبير رهبر فرزانه انقلاب «شبيخون فرهنگى» است و در اين ميان حملات و تهاجمات دشمن بيش از همه متوجه اصلى‌ترين ركن اين نظام يعنى ولايت فقيه بوده و هست كه توسّط ايادى خود و بعضاً دوستان ناآگاه به تخريب و تضعيف جايگاه قانونى آن پرداخته است. زيرا يقين كرده تنها راه شكست اين انقلاب مبارزه با اصل ولايت فقيه و جدا كردن مردم از رهبرى نظام است.
اينجاست كه وظيفه حاميان انقلاب اسلامى و پيروان ولايت فقيه بسيار سنگين مى‌شود و بايد به دفاع از آن برخيزند، و شبهات و القائات متوجّه به آن را پاسخ گويند.
از آنجا كه پاسداران انقلاب اسلامى از حاميان اصلى انقلاب اسلامى و ولايت فقيه هستند بر آن شديم تا در اين نوشتار به پاره‌اى از اشكالات و شبهات وارده پيرامون «ولايت فقيه» پاسخ گوييم، تا

اسم الکتاب : حاكميت دينى المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 13
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست