responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
اسم الکتاب : انديشه سياسى مقام معظم رهبرى المؤلف : مظفری، آیت    الجزء : 1  صفحة : 405
اين اوج قله نظام مطلوب اسلامى است كه هريك از آحاد ملت اسلامى در هر كجاى جهان هرگاه بتواند آن را به درستى بشناسد، ببيند و بشناسد دل در گرو آن خواهد داشت. «1» ايشان درباره رفتار عملى نظام جمهورى اسلامى ايران و بازتاب آن جهت ارائه الگو به انسانها مى‌فرمايند:
همه ما به ياد داشته باشيم كه اگر اين نظام مقدس بتواند جسم و جان انسانهاى تحت قدرت خود را به آرامش و آسايش برساند، فقر و جهل و بى‌ايمانى و تبعيض و بى‌عدالتى را ريشه‌كن كند و در صحنه جهانى با اين دردهاى مزمن بشر به مبارزه برخيزد، بزرگ‌ترين خدمت را به تاريخ انسانيت عرضه كرده و راهى تازه به روى آنان گشوده است. «2» از ديدگاه مقام معظم رهبرى:
... علاج همه دردها و ناكاميهاى ملل مسلمان، بازگشت به اسلام و زندگى در نظام اسلامى و زير سايه احكام اسلامى است. اين آن چيزى است كه عزت و قدرت و برخوردارى از نعم بزرگ امنيت و رفاه را به مسلمانان برمى‌گرداند و سرنوشت تلخ و ذلت‌آميزى را كه طراحان استكبار براى امت مسلمان تدارك ديده‌اند، دگرگون مى‌سازد.
در مجموع با توجه به آنچه در اين بررسى بيان شد، آنچه در روابط بين‌الملل از اهميت خاصى برخوردار است و به عنوان بازيگر اصلى محسوب مى‌شود، مربوط به انسان و كارگزارى اوست. انسان داراى عقل و اراده است و مى‌تواند با تدبير، نظام بين‌المللى عادلانه و عارى از تبعيض را ايجاد نمايد.
براساس ديدگاه مقام معظم رهبرى مى‌توان گفت كه در نظام بين‌الملل موجود، سياست بين‌المللى در دست انسانهاىِ سلطه‌جو و استكبارى است و اين مسئله سرمنشأ همه گرفتاريهاى بشر و بى‌ثباتى و بحران‌هاى بين‌المللى است. آنچه از همه مهم‌تر مى‌باشد، طبيعى جلوه دادن اين نظام از طرف قدرتهاى بزرگ و ايجاد نظم سلسله مراتبى است كه نظام سلطه در پى جهانى كردن آن مى‌باشد و كشورهاى تحت ستم هم به دليل تبليغات گسترده نظام سلطه آن را طبيعى دانسته و اين نظم را پذيرفته‌اند. با توجه به ديدگاه مقام معظم رهبرى مى‌توان گفت كه رها شدن از نظم بين‌المللى موجود و دست‌يابى به نظم، ثبات و اهداف مسالمت‌آميز دولتها، در گرو، احترام نهادن به كرامت انسانى، ارزشها، نيازهاى مادى معنوى انسانها و رفع سلطه‌گرى و سلطه‌پذيرى در جهان است و آموزه‌هاى اصيل اسلام، برنامه و دستورالعمل جامعى براى انسانها، آگاهى و بيدارسازى ملتها و تقويت روحيه مقاومت و تلاش براى تغيير وضع موجود و دست‌يابى به نظم مطلوب مى‌باشد.

اسم الکتاب : انديشه سياسى مقام معظم رهبرى المؤلف : مظفری، آیت    الجزء : 1  صفحة : 405
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
صيغة PDF شهادة الفهرست