responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) المؤلف : شیرازی، محمد    الجزء : 1  صفحة : 52

زمينه منجر شد.در سطح صف،تشكيلات‌هاى خودجوشى با عنوان جنگ روانى شكل گرفت و در سطح ستاد،با تشكيل ستاد تبليغات جنگ،كميته‌اى وظيفۀ جنگ روانى استراتژيك را عهده‌دار شد. [1]مفهوم عمليات روانى و جنگ روانى كم كم جايگاه خود را يافت و پرسش‌هاى تئوريك با دريافت پاسخ مناسب،به سازماندهى ترفندهاى مناسب عمليات روانى و تبليغات جنگ منجر شد.با اين حال،مشكل سازمان و روابط مناسب سازمانى همچنان باقى بود و نبود نيروهاى كارآزموده،به عنوان يك مشكل خود را نشان مى‌داد.

1.سير تبليغات در دفاع مقدس

در بررسى و ارزشيابى تبليغات هر كشور،خواه در زمان صلح و خواه در زمان جنگ،توجه به اين نكته ضرورى است كه به علت ارتباط و تداخل مسائل سياسى،اقتصادى،تبليغى،و وابستگى مسائل اجتماعى به يكديگر، نقد هر يك از آن‌ها بدون در نظر گرفتن ديگر مسائل نه تنها مفيد نيست،بلكه گمراه كننده است.بنابراين،در اين نوشتار تلاش بر اين است كه اين بررسى مبتنى بر واقعيات و امكانات موجود در زمان جنگ باشد.در بررسى روند تبليغات جنگ،برخى ويژگى‌هاى تبليغات جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس به طور كلى و به‌خصوص نيمۀ اول جنگ ارائه خواهد شد.اين ويژگى‌ها عبارتند از:

يك-توزيع برنامه‌ريزى و اقدام در سطوح خرد و اجزاى فعالِ در جنگ: از آن جا كه سازمان مناسب و از پيش آماده‌اى براى پيگيرى عمليات روانى و


[1] .كميتۀ عمليات روانى در زمان جنگ از آغاز تا انجام،معاونت فرهنگى و تبليغات جنگ،ادارۀ‌تحقيقات دفاعى.
اسم الکتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) المؤلف : شیرازی، محمد    الجزء : 1  صفحة : 52
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست