responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) المؤلف : شیرازی، محمد    الجزء : 1  صفحة : 27

طراحى و اجرا كنند كه كشورهاى بى‌طرف نيز به صف متحدان و يا حمايت كنندۀ اقدامات آنان بپيوندند.بنابراين،اهداف تبليغات در حوزۀ ساير مناطق عبارت است از:اول،شناسايى تبليغات منطقه‌اى همسو با دشمن و برخورد با آن،دوم،شناسايى تبليغات دشمن در اين حوزه و مقابله با آن،سوم،شناسايى تبليغات بين‌المللى همسو با دشمن و خنثى كردن آن،و چهارم،ارزيابى و برنامه‌ريزى تبليغات خودى براى گسترش و تعميق روابط دوستانه با كشورهاى بى‌طرف و جلوگيرى از پيوستن متحدان جديد به دشمن.

4.روش‌هاى تبليغات

در هر مقطع زمانى براى تبليغ بايد از روش‌هاى تبليغى خاصى كه متناسب با ساختار اجتماعى،فرهنگى و انسانى جامعه است،استفاده كرد.برخى روش‌هاى تبليغى عبارتند از:

يك-همراهى: مبلّغ در اين روش در بخشى از عقايد با مخاطب يا مخاطبان خود همراه مى‌شود و اين همراهى را تا زمان نشان دادن حقيقت و پيام تبليغ ادامه مى‌دهد.پس از آن با تكانى شديد در مخاطب،او را از خواب غفلت بيدار مى‌سازد.برخورد حضرت ابراهيم(ع)با ستاره پرستان با استفاده از اين روش است. [1]

دو-انگيزش تفكر: مبلّغ در اين روش مخاطبان را به تفكر و كشف حقيقت وامى‌دارد تا خود،راه صواب را برگزيند.تشويق مردم به سير در زمين و كاوش و جست‌وجو در آثار گذشتگان و تأمل و تعقّل در جهان آفرينش كه در قرآن بسيار مورد توجه قرار گرفته است [2]،روش انگيزش تفكر است.


[1] .ر.ك:انعام (6)،آيۀ 76-79.
[2] .آل عمران (3)،آيۀ 137؛عنكبوت (29)،آيۀ 20؛روم (30)،آيۀ 8.
اسم الکتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) المؤلف : شیرازی، محمد    الجزء : 1  صفحة : 27
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست