responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : دژهاى استوار المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 15
مقدمه‌ به فرموده پيشواى عدل گستر، امير مؤمنان على عليه السلام: سپاهيان، دژهاى استوار ملّت و پشتوانه نظام اند. با اين حساب، جز «مكتبى بودن» انتظارى از نيروهاى مسلح نيست. كرامت و شرافت هم در همين ويژگى نهفته است و آنگاه كه سلاح ها بر بصيرت ها سوار شود و قدرت، پشتوانه ايمان و عقيده گردد و عقيده و ايمان هم زير بناى قدرت باشد، مطلوبترين نوع قواى مسلح شكل خواهد گرفت.
قداست نيروهاى مسلح از آن‌جا سرچشمه مى گيرد كه بازوى ولايت فقيه و حامى استقلال ميهن اسلامى و بقاء قدرتمندانه مكتب در سطح حاكميت اند و در دل مردم جاى دارند و از حمايت مردمى برخوردارند. امتياز برجسته نيروهاى مسلّح جمهورى اسلامى بر ارتشهاى جهان، در اين است كه بر محور حق و در راستاى قسط و مرزبان حماسه و فضيلت‌اند و تبعيت از فرمان «ولى فقيه» مى كنند.
از سوى ديگر، از هدايت هاى پيامبر گونه پير روشن ضمير و دريادل و آينده نگر، بنيانگذار اين نظام مقدس، حضرت امام خمينى (ره) و ژرف انديشى فرماندهى كل قوا حضرت آيةالله خامنه‌اى، به خصوص در ارتباط با نيروهاى مسلّح بهره‌مندند.
افق باز و بلند انديشه‌اين دو بزرگ، آينه‌اى است كه حكمت‌هاى روشن و راه‌گشايى در آن متجلّى است. سخنان، پيام‌ها، فرامين، نامه‌ها، نصايح و مواعظشان، همه و همه لبريز از آن گوهر ها، نورها، فرقان‌ها و بصيرت‌هاى آسمانى است و برخوردار از عمق و وسعت و تيزبينى و تدبير. و اينها در سايه «خلوص» و «تقوا» يى است كه خداوند روشن بينى را محصول آن دانسته مى فرمايد: «ان تتقوالله يجعل لكم فرقانا».
و اينگونه است كه جان و دل و كلامشان چشمه سارى زلال و دريايى مواج شده كه هر تشنه كامى را از هر قشر و سن و سال و مكتب و مرامى، سيراب مى‌كند و اكنون نيز اين فيض جوشان استمرار دارد. هر چه زمان بيشتر مى گذرد و موج فتنه‌ها و اوج حادثه‌ها پيش مى‌آيد، عظمت و لزوم اين انديشه‌ها آشكارتر مى‌شود.
و اكنون كه اين انديشه‌ها و نظرات كه حاصل عمرى تلاش، تجربه، شناخت و عمل است، خالصانه و بى‌دريغ در اختيار همه‌انقلابيون و نسل‌هاى حقجو و آرمانخواه قرار

اسم الکتاب : دژهاى استوار المؤلف : جمعی از نویسندگان    الجزء : 1  صفحة : 15
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست