responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 85
او هفت روز باشد، بايد هفت روز اول ماه را حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد.

مساله 438- زني كه عادت وقتيه دارد و بيشتر از ده روز خون مي‌بيند، چنانچه خويشاوند ندارد يا شماره عادت آنان يكسان نيست، بايد بنابراحتياط در هر ماهي كه خون مي‌بيند تا هفت روز را حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد.

3 - صاحب عادت عدديه :

مساله 439- زناني كه عادت عدديه دارند سه دسته اند:

الف - زني كه شماره روزهاي حيض او در دو ماه پياپي يكسان باشد ولي وقت خون ديدن او در دو ماه يكي نباشد، كه در اين صورت هر چند روزي كه خون ديده عادت او مي‌شود، مثلا اگر ماه اول از روز اول تا پنجم، و ماه دوم از يازدهم تا پانزدهم خون ببيند عادت او پنج روز مي‌شود.

ب - زني كه از خون پاك نمي شود ولي چند ماه پشت سر هم چند روز از خوني كه مي‌بيند نشانه حيض و بقيه نشانه استحاضه را دارد، و شماره روزهايي كه خون نشانه حيض دارد در هر چند ماه به يك اندازه است ولي وقت آن يكي نيست، كه در اين صورت هر چند روزي كه خون او نشانه مثلا اگر يك ماه از اول ماه تاپنجم، و ماه بعد از يازدهم تا پانزدهم، و حيض دارد عادت او مي‌شود. ماه سوم از بيست و يكم تا بيست و پنجم خون او نشانه حيض و بقيه نشانه استحاضه را داشته باشد، شماره روزهاي عادت او پنج روز مي‌شود.

ج - زني كه دو ماه پشت سر هم سه روز يا بيشتر خون ببيند و يك روز يا بيشتر پاك شود و بار ديگر خون ببيند و وقت ديدن خون در ماه اول با ماه دوم فرق داشته باشد ولي به گونه اي باشد كه مجموع روزهايي كه خون ديده و روزهايي كه در وسط پاك بوده از ده روز بيشتر نشود و شماره روزهاي آن در هر دو ماه به يك اندازه باشد، كه در اين صورت تمام روزهايي كه خون ديده با روزهاي وسط كه پاك بوده عادت حيض او مي‌شود، و لازم نيست روزهايي كه در وسط پاك بوده در هر دو ماه به يك اندازه باشد. مثلا اگر ماه اول از روز اول ماه تا سوم خون ببيند و دو روز پاك شود و دوباره سه روز خون ببيند، و ماه دوم از يازدهم تا سيزدهم خون ببيند و دو روز يا بيشتر يا كمتر پاك شود و دوباره خون ببيند وروي هم از هشت روز بيشتر نشود، عادت او هشت روز مي‌شود.

مساله 440- زناني كه عادت عدديه دارند و سه روز يا بيشتر خون مي‌بينند سه دسته اند: دسته اول زناني كه خون آنها در تمام مدت نشانه خون حيض ندارد، اين افراد بنابراحتياط به وظيفه مستحاضه عمل نموده و كارهايي را كه بر حائض حرام است ترك كنند و روزه ها را نيز قضا نمايند.
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 85
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست