responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 479
نكرده باشد - ديگر نمي تواند با زني كه آن دختر را شير كامل داده ازدواج نمايد.

مساله 2683- با دختري كه مادر يا مادر بزرگ انسان او را شير كامل داده نمي توان ازدواج كرد، همچنين است دختري كه زن پدر انسان از شير پدر انسان آن دختر را شير داده باشد. و چنانچه انسان دختر شيرخواري را براي خود عقد كند، بعد مادر يا مادر بزرگ يا زن پدر او از شير همان پدر، آن دختر را شير دهد عقد باطل مي‌شود.

مساله 2684- با دختري كه خواهر يا زن برادر انسان از شير برادرش او را شير كامل داده نمي توان ازدواج كرد، همچنين است اگر خواهرزاده يا برادر زاده يا نوه خواهر يا نوه برادر انسان آن دختر را شير داده باشد.

مساله 2685- اگر زن از شير شوهر خود كودكي را شير دهد و بعد از آن شوهر ديگري كند و از شير شوهر دوم كودك ديگري را شير دهد، آن دو كودك به يكديگر محرم نمي شوند، اگرچه بهتر است با هم ازدواج نكنند و نگاه محرمانه به يكديگر ننمايند.

مساله 2686- اگر زن از شير يك شوهر چندين كودك را شير دهد همه آنان به يكديگر و به شوهر و به زني كه آنان راشير داده محرم مي‌شوند، همچنين اگر كسي چند زن داشته باشد و هركدام آنان با شرايطي كه مي‌آيد كودكي را شيردهند همه آنها به يكديگر و به آن مرد و به همه آن زنها محرم مي‌شوند.

مساله 2687- اگر زني از شير يك شوهر پسر و دختري را به طور كامل شير دهد، خواهر و برادر آن دختر به خواهر وبرادر آن پسر محرم نمي شوند، هرچند احتياط مستحب آن است كه با يكديگر ازدواج نكنند.

مساله 2688- اگر زن از شير شوهر خود يكي از اين افراد را شير دهد شوهرش بر او حرام نمي شود ولي بهتر است احتياط نمايند:

1 - برادر و خواهر خود 2 - عمو و عمه و دايي و خاله خود 3 - اولاد عمو و دايي خود 4 - برادر زاده خود 5 - برادر يا خواهر شوهر خود 6 - خواهر زاده يا خواهر زاده شوهر خود 7 - عمو و عمه و دايي و خاله شوهر خود 8 - نوه زن ديگر شوهر خود.

مساله 2689- زني كه برادر كسي را شير داده به او محرم نمي شود، اگرچه احتياط مستحب آن است كه با او ازدواج نكند.

مساله 2690- اگر زني دختر عمه يا دختر خاله كسي را شير دهد به او محرم نمي شود، ولي احتياط مستحب آن است كه از ازدواج با او خود داري نمايد.
اسم الکتاب : رساله توضيح المسائل المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 479
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست