responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : مباني فقهي حكومت اسلامي المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 17

پيشگفتار

بسم الله الرحمن الرحيم

انقلاب اسلامي با ياري خداوند متعال به رهبري مقام ولايت فقيه در ايران به پيروزي رسيد و نفس مسيحيايي امام امت، رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني - مدظله العالي - بر پيكره نيمه جان ملت مسلمان ايران حيات و نشاطي تازه بخشيد و پرچم پر افتخار جمهوري اسلامي در ميان اعجاب و ناباوري دوست و دشمن به اهتزاز در آمد و با اين پيروزي شكوهمند، وحدت دين و سياست در عالي ترين شكل خود تجلي يافت و يك بار ديگر قدرت اعجاب انگيز مرجعيت شيعه در ابعاد مبارزاتي اجتماعي، فراروي جهانيان به نمايش گذاشته شد و در تداوم اين درخشش نور، علي رغم همه مشكلات و نارساييها و توطئه هاي مستقيم و غير مستقيم استعمارگران و ايادي و عمال آنها تحميل جنگي نسبتا طولاني توسط رژيم بعث عراق به ايران و... در يك چشم انداز كلي به روشني آشكار شد كه حكومت اسلامي نه تنها در مرحله براندازي و نفي نظام طاغوت، بلكه در مرحله اثبات و اداره نظام نيز از صلاحيت و كارآيي لازم برخوردار است .

با اينهمه اكنون انقلاب اسلامي در تداوم حركت بالنده خود در مقطع حساسي از تاريخ شكوهمند خويش قرار گرفته كه همزمان مسؤوليتهاي متفاوتي متوجه آن است و بايد بدون از دست دادن فرصت به همه آنها توجه ويژه مبذول نمود.

از يك سو با كارشكنيها و توطئه هاي استكبار و استعمار جهاني كه به خاطر بينش شركي خود با اسلام و انقلاب اسلامي دشمني هميشگي دارند، رو در رو است كه از اين جهت در وضعيتي مشابه زمانه امام حسين (ع) قرار دارد و وظيفه در آن، دفاع از كيان اسلام و مسلمين است و آمادگي براي حفظ ارزشهاي انقلاب و جنگ و شهادت .

از سوي ديگر در حال پايه گذاري و شكل دهي به نظام جمهوري اسلامي و اداره آن بر اساس قسط و عدل اسلامي است كه در زمانه اي مشابه زمان پيامبراكرم 6 و اميرالمؤمنين (ع) مي‌باشد و وظيفه در چنين شرايطي الگو گرفتن از برنامه هاي حكومتي آنان است و تربيت و به كارگيري نيروهاي پارسا و باكفايت .

و از ديگر سو در حال تبيين و تطبيق مسائل جامعه بر اساس قوانين و دستورات اسلام و گسترش فرهنگ اسلامي در جامعه و ساير كشورهاي جهاني است كه در زمانه اي مشابه دوران امام صادق و امام باقر(ع) قرار گرفته و وظيفه در چنين شرايط تبيين نيازمنديهاي جامعه بر اساس مباني فقه اسلامي و تربيت اسلام شناسان متعهد
اسم الکتاب : مباني فقهي حكومت اسلامي المؤلف : منتظري، حسينعلي    الجزء : 1  صفحة : 17
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست