آن روزها احتياطا جمع كند ميان كارهاى
مستحاضه و تروك حائض.
مسئله 486- زنيكه عادت وقتيه و عدديه دارد، اگر در وقت عادت يا دو سه
روز جلوتر يا دو سه روز عقبتر خون ببيند، بطورى كه بگويند حيض را جلو يا عقب
انداخته- اگرچه آن خون، نشانههاى حيض را نداشته باشد- بايد باحكامى كه براى حائض
گفته شد عمل كند. و چنانچه به بفهمد حيض نبوده- مثل اينكه پيش از سه روز پاك شود-
بايد عبادتهائى را كه بجا نياورده، قضا نمايد.
مسئله 487- زنيكه عادت وقتيه و عدديه دارد، اگر چند روز پيش از عادت
و همه روزهاى عادت و چند روز از عادت، خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود
همه حيض است. و اگر از ده روز بيشتر شود، فقط خونى را كه در روزهاى عادت خود ديده
حيض است و خونيكه پيش از آن و بعد از آن ديده، استحاضه ميباشد و بايد عبادتهائى را
كه در روزهاى پيش از عادت و بعد از عادت بجا نياورده، قضا نمايد و اگر همه روزهاى
عادت را با چند روز پيش از عادت، خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود، همه
حيض است. و اگر از ده روز بيشتر شود، فقط روزهاى عادت، حيض است و خونى كه جلوتر از
آن ديده، استحاضه ميباشد و چنانچه در آنروزها عبادت نكرده، بايد قضا نمايد و اگر
همه روزهاى عادت را با چند روز بعد از عادت خون ببيند و روى هم از ده روز بيشتر
نشود، همه حيض است و اگر بيشتر شود فقط روزهاى عادت، حيض و باقى استحاضه است.
مسئله 488- زنيكه عادت وقتيه و عدديه دارد، اگر مقدارى از روزهاى
عادت را با چند روز پيش از عادت، خون بيند و روى هم از ده روز بيشتر نشود، همه حيض
است و اگر از ده روز بيشتر شود روزهائى كه در عادت؛ خون ديده با چند روز پيش از
آنكه روى هم بمقدار عادت او شود، حيض، و روزهاى اول را استحاضه قرار ميدهد و اگر
مقدارى از روزهاى عادت را با چند روز بعد از عادت، خون ببيند و روى هم از ده روز
بيشتر نشود، همه حيض است و اگر بيشتر شود، بايد روزهائى كه در عادت، خون ديده با
چند روز بعد از آنكه روى هم بمقدار عادت او شود، حيض و بقيه را استحاضه قرار دهد.