اسم الکتاب : محاسبه نفس یا روش پیشگیری از وقوع جرم (ترجمه محاسبة النفس) المؤلف : سید بن طاووس الجزء : 1 صفحة : 29
زمانى بر آن مىگذرد تا قابل نسخ و نقض باشد بلكه قانونى است
ازلى و ابدى، همچون خود خدا.
پس اگر پيامبر و امامان
معصوم : مسلمانان را بارها به خواندن قرآن و انديشيدن در باره آن سفارش
فرمودهاند، به اين جهت بوده و هست كه براى رسيدن به سعادت دنيا و آخرت راهى جز
اجراى قانون قرآن وجود ندارد.
اگر بدانيم كه
قانونگذاران با وضع قانون از مفاسد اجتماعى جلوگيرى مىكنند و يا وسيله ترقى جامعه
را فراهم مىسازند، اين پرسش پيش مىآيد كه چه كسى براى قانونگذارى از خدائى كه
خود خالق همه چيز است، بهتر است؟ خدائى كه بخشنده و مهربان است و نسبت به بندگانش
رئوف. درست بر خلاف قانونگذاران امروزى جهان كه اولا از نخبهترين نخبگان جامعه
نيستند ثانيا چون انسان مىباشند عقلشان محدود و دانششان نسبت به كل جامعه بشرى
بسيار اندك است. پس قانون خدا هرگز با قوانين بشرى قابل مقايسه نيست و در عمل هم
مىبينيم كه قانونگذاران بعد از مدتى قانون قبلى را كه زيان آور تشخيص دادهاند
لغو مىكنند و قانون ديگرى را به تصويب مىرسانند. در صورتى كه قرآن 15 قرن است كه
بر قلوب مردم نور مىفشاند و آنان را كه از ظلمت و تاريكى جهل گريزانند به راه
راست هدايت مىفرمايد.
متأسفانه ديرباوران،
يقين ندارند كه قران كريم همه آياتش قاعده و قانون است. و اين كتاب مقدس، قانون
هستى است حتى
اسم الکتاب : محاسبه نفس یا روش پیشگیری از وقوع جرم (ترجمه محاسبة النفس) المؤلف : سید بن طاووس الجزء : 1 صفحة : 29