داشت و طرف ديگرش از نقره بود. و همچنين سه
حلقه نقرهاى در آن بود. و نيز آن حضرت قدحى داشت كه به سه قطعه از نقره بند زده
شده بود.
(1) 141. على 7 فرمود: ته غلاف و قبضه شمشير رسول خدا
6 از نقره بود و ما بين آن دو نيز با حلقههايى از نقره مزيّن
بود.
(2) 142. امام باقر 7 فرمود: رسول خدا 6 عصايى داشت كه در ته آن آهن نوك تيزى بود و بر آن تكيه مىكرد و روزهاى عيد
فطر و عيد قربان آن را با خود مىبرد و در نماز جلوى خود مىگذاشت.
(3) 143. امام صادق 7 فرمود: انگشتر رسول خدا 6 از نقره بود.
(4) 144. امام صادق 7 فرمود: نگين انگشتر بايد گرد باشد و
انگشتر رسول خدا 6 نيز همين گونه بود.
(5) 145. امام صادق 7 فرمود: نقش نگين انگشتر رسول خدا
6
«محمّد رسول اللّه»
بود.
(6) 146. امام صادق 7 فرمود: رسول خدا 6 دو انگشتر داشت كه بر يكى
«لا اله الّا اللَّه، محمّد رسول اللَّه»
و بر ديگرى
«صدق اللَّه»
نقش شده بود.
(7) 147. حضرت رضا 7 فرمود: رسول خدا 6، امير مؤمنان، امام حسن، امام حسين و ساير امامان عليهم السّلام انگشتر به دست
راست مىكردند.
مؤلّف: كلينى در كافى انگشتر به دست راست كردن رسول خدا 6 و نيز نقش خاتم آن حضرت را با اندك اختلافى نقل كرده و شيخ صدوق در
كتابهاى خود و ديگران نيز همانها را نقل كردهاند. و نيز كلينى روايت كرده كه على
و حسن و حسين و برخى از امامان بعد عليهم السّلام انگشتر به دست چپ مىكردند ولى
اين روايات با هم منافات ندارند، زيرا يا مىخواستند بيان كنند كه انگشتر به هر يك
از دستها كردن جايز است، يا آنكه زمانهاى مختلف چنين اقتضايى داشته (مثلا از روى
تقيّه انگشتر به دست چپ مىكردند). اما در باره پيامبر 6
روايت نشده كه انگشتر به دست چپ