اسم الکتاب : روضة الأنوار عباسى (در اخلاق و شيوه كشوردارى) المؤلف : محقق سبزوارى الجزء : 1 صفحة : 866
آن هست كه تأليف و ترتيب اين ارقام بر نحوى شده باشد كه در نظر
قدسى اثر هميون اعلى، كه عذرپذير است نه عيبجو و جرمگير، مستحسن و بىعيب نمايد، و
بر سياقى باشد كه مقبول اشراف ايّام و منظور جمهور انام بوده باشد. اگر اين نسخه
را جمالى باشد، از كمال لطف شاهى است؛ و اگر اختلالى باشد، از بىوقوفى اين تبه
روزگار نامه سياه.
اكنون وقت آن است كه اختتام كلام به دعا شود، اميدوارى به رحمت بارى
آنكه سايه معدلت پيرايه اين پادشاه نيكو سيرت قدسى سريرت معدلت شعار نصفت كردار
خيرانديش مرحمتكيش مظلومنواز ظالمگداز پاكاعتقاد خير استناد [217 آ] بر مفارق
انام مخلّد و مستدام بوده، هميشه آفتاب سپهردولتش، كه بر اكناف شرق و غرب جهان
تافته، بر اوج بروج عظمت طالع دايم و انوار درازى رأفتش، كه نوربخش اطراف عالم
است، بر ساحت اميد خواص و عوام لامع باد. و الحمد للّه اوّلا و آخرا و صلّى اللّه
على محمّد و آله الطّاهرين و حسبى اللّه.
اسم الکتاب : روضة الأنوار عباسى (در اخلاق و شيوه كشوردارى) المؤلف : محقق سبزوارى الجزء : 1 صفحة : 866