جمع بين آنها و احكامى كه از آنها استنباط مىشود در چهار منهج گردآورى
كند: منهج اوّل در عبادات، منهج دوم در عقود، منهج سوم در ايقاعات، منهج چهارم در
احكام، ولى مؤفق به اتمام آن نشده و فقط مقدارى از منهج اوّل در احكام طهارت و
صلات و بعضى از ابواب ديگر به اتمام رسيده است. جلد اول در مشهد مقدّس در روز جمعه
18 شوّال 1007 به پايان رسيده است.
آغاز/ بسمله، الحمد
للّه الّذى دلّنا على الطّريق القويم و منّ علينا بالهداية الى صراط المستقيم.
انجام/ و تدخلنى
الجنّة و لا تشوه خلقى بالنّار و ان ... عمرى فى طاعتك و مرضاتك فى صحّة و سلامة
[بدنيه] و نفسيه برحمتك يا ارحم الراحمين.
ن. خ
2632/ 1/ تحرير
عبد الحسين بن سيد تاج الحسينى الجزايرى، 1023، مجموعه ش (1) 5، مسجد اعظم 428
(داراى حواشى مؤلّف).
2633/ 2/ نسخ،
1006؟، ش 1856/ ع، ملّى 437/ 10.
2634/ 3/ نسخ
متوسّط، حسين سبزوارى، ش 1297، مجلس 72/ 4 (داراى حواشى از مؤلّف).
2635/ 4/ نسخ،
عبد اللّه بن ابراهيم نعاسى حويزاوى، 1007، مجموعه ش (1) 6195، دانشگاه تهران 215/
16 (با يادداشت شيخ بهايى).
2636/ 5/ نسخ،
كمال الدين حاجى بابا بن ميرزا جان قزوينى، 1007، ش 46، خوانسارى 37/ 1.
2637/ 6/ نسخ،
كمال الدين حاجى بابا بن ميرزا جان قزوينى، 1007، ش 120، عكسى ميراث 142/ 1.
2638/ 7/ نسخ،
1007، خيرات خان، ش 58، رشت و همدان 1740 (انجام: و يحمده المتناولون بيد غير
قصيرة و اسأل اللّه التوفيق لا تمامه و الفوز بسعادة اختتامه انّه سميع مجيب).
2639/ 8/ نسخ،
1007، مجموعه ش (1) 6195، دانشگاه تهران 215/ 16.
2640/ 9/ نسخ،
1007، مكتبة فخر الدين نصيرى (تهران)، الذريعه 241/ 6.