responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : تحف العقول ت حسن زاده المؤلف : ابن شعبه حرّاني    الجزء : 1  صفحة : 565

بر نمازهايتان به خصوص نماز ميانه مواظبت كنيد و فروتنانه براى خدا بپاخيزند، همان طور كه خداوند در كتابش به مؤمنان پيش از شما چنين دستور فرموده است ...

شما بايد مستمندان مسلمان را دوست بداريد؛ زيرا هر كس آنان را تحقير نمايد و بر آنان تكبّر ورزد، به طور يقين از دين خدا لغزيده است و خداوند او را خوار و زبون سازد و بر او خشم گيرد و از او بيزارى جويد. پدر ما پيامبر خدا 6 فرموده:

«پروردگارم من را امر كرده به دوست داشتن مستمندان (به خصوص) مسلمانانشان».

بدانيد همانا هر كس يكى از مسلمانان را تحقير نمايد، خداوند طورى دچار نفرت و حقارتش سازد كه مردم نهايت دشمنى را با او داشته باشند؛ پس در باره برادران مستمند مسلمان خود از خدا پروا كنيد؛ زيرا آنان بر شما حقّ دارند كه دوستشان بداريد و خداوند نيز پيامبرش را به دوست داشتن آنها امر فرموده است؛ پس هر كه آن كس را كه خداوند به دوست داشتن او امر فرموده دوست ندارد به طور يقين از خدا و پيامبرش نافرمانى نموده است و هر كه در حال نافرمانى از خدا و پيامبر خدا از دنيا برود گناهكار از دنيا رفته است.

از قدرت نمايى و اظهار بزرگى بپرهيزيد؛ زيرا بزرگى رداى خداست و هر كه با خدا در رداى او بستيزد خدايش او را درهم شكند و در روز قيامت زبون و خوارش سازد.

مبادا بر حقّ يك ديگر تجاوز نماييد كه اين از سرشت نيكان نباشد؛ زيرا هر كه بر حقوق ديگران تجاوز نمايد خداوند تجاوز او را بر خودش باز گرداند و يارى خدا از آن كسى گردد كه حقّ او پايمال شده است و هر كه را خدا ياور باشد چيره گردد و از جانب خداوند پيروزى نصيبش شود.

مبادا بر يك ديگر حسد ورزيد كه به طور قطع ريشه كفر، حسد است. مبادا كسى را بر ضرر مسلمان ستمديده‌اى، يارى كنيد؛ كه آن ستمديده به درگاه الهى بر زيان شما، دست به دعا بردارد و نفرين او در باره شما پذيرفته آيد؛ همان طور كه پدر ما، پيامبر خدا 6 مى‌فرمايد: «به طور قطع، نفرين مسلمان ستمديده به اجابت رسد».

مبادا نفس‌هاى شما به چيزى كه خدا بر شما حرام ساخته آزمند شود؛ زيرا هر كه در اين دنيا حرمت الهى را بشكند، خداوند بين او و بهشت و لذّت و نعمت و كرامتش كه براى اهل بهشت ابدى و، جاودانه است، براى هميشه جدايى افكند كه هرگز به آنها دست نيابد.

اسم الکتاب : تحف العقول ت حسن زاده المؤلف : ابن شعبه حرّاني    الجزء : 1  صفحة : 565
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست