پدرم در رساله خود نوشته
است كه توجه سنت است در شش نماز، ركعت اول نماز شب، يك ركعت وتر، ركعت اول نافله
ظهر؛ ركعت اول نماز احرام، ركعت اول نافلههاى مغرب، ركعت اول نماز واجب.
شرح مقصود از توجه اينست
كه هفت تكبير براى دخول در نماز بگويد و دعاهائى كه پيش از آنها و بعد از آنها و
در ميان آنها وارد شده بخواند، مخصوصا اين دعا را كه دعاى توجه نامند اللهم رب هذه
الدعوة التامة و الصلاة القائمة الخ و اين آيات را بعد از تكبير هفتم و جهت إِنِّي
وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ. تا بِذلِكَ
أُمِرْتُ وَ أَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ ما اين ادعيه را در جلد دوم فروع دين و
نصوص احكام فقه فارسى با مدارك در باب كيفيت نماز بطور تفصيل نقل كرديم هر كه
ميخواهد بآن جا رجوع كند.
30- از تن شهيد شش نوع
جامه را ميكنند و با جامههاى ديگرش بخاك ميسپارند
امام يكم فرمود پوستين و
موزه و كلاه و عمامه و كرامه و تبان را از تن شهيد در آورند مگر آنكه تنبانش خون
آلود باشد كه واگذارند و هر چه بند و گره و تكمه دارد بگشايند و بخاكش سپارند.
31- مردم شش فرقهاند
امام ششم فرمود مردم شش
فرقهاند مستضعف مؤلف، مرجى، مقر بگناه خود، ناصبى، مؤمن.
شرح
مستضعف آنست كه عقلش
ضعيف است و نميتواند اصول و عقائد دين را از روى منطق و برهان بفهمد و دين دارى او
روى عرف و عادتست.
مؤلف- بفتح لام و تشديد
آنست كه براى استفاده دنيوى و بهره مادى دين را پذيرفته باشد، مرجى آنست كه ثبات و
استقامتى در دين ندارد و مزاج دينى او ملون است و عاقبت كارش با خداست، ناصبى آنست
كه اظهار دشمنى با امامان بر حق و خاندان پيغمبر ميكند.
32- هر كس شخصى را
دوست دارد شش خصلت با او روا ندارد