مىنشينند. آن گاه وى فرا خوانده مىشود و جامه ديگرى بر او
پوشانده مىشود.[1] هيچ كس از پل
صراط نمىگذرد مگر اينكه از جانب امير مؤمنان على بن ابى طالب 7 جواز
رهايى از آتش داشته باشد.[2] در آن روز
فرزندان او كه همان امامان ابرارند، اصحاب اعراف هستند.[3] مانند اين روايات آن قدر فراوان است
كه اگر آنها را بياوريم بحث به درازا مىكشد و به همان اندازه سخن را پراكنده
مىسازد.
هر كس به روايات اهل سنت
توجه كند و كتب حديثى شيعه را تورّق نمايد و يا راويان هر دو فرقه را ببيند و
آثارشان را بررسى كند، هيچ شكى در ظهور اين احاديث و اتفاق فريقين بر صحت و قبول
آنها به خود راه نمىدهد.
و به تحقيق ثابت شده است
كه قيامت محل كيفر و پاداش است و ترتيب درجات و دركات آن بستگى به كردار افراد
دارد.
دليل اين مطلب كه امير
المؤمنين على 7 از همه مردم در اعمال و رفتار برتر است اين است كه
مضمون اين روايات پيشگامى امير المؤمنين (صلوات اللَّه و سلامه عليه) را بر همه
مردم جز رسول خدا 6 در مقام كرامت و پاداش بالاى
ايشان مىرساند