responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني المؤلف : آژير، حميد رضا    الجزء : 1  صفحة : 74

مريم، صاحب ماده الاغ و برنس [كلاه بلند عابدان‌] و زيت و زيتون و صاحب محراب، و پس از او به صاحب شتر سرخ مو كه طيّب و طاهر و مطهّر است، و نمونه او در كتاب تو تورات اين است كه مؤمن است و بر همه كتب آسمانى تسلّط دارد و راكع است و ساجد و راغب و راهب، برادرانش گدايند و ياورانش مردم ديگر. در دوران بعثت او تنگى و سختى و لرزش و كشتار و ندارى بر مردم حكمفرما است. نامش احمد است، محمّد امين است. اوست يادگارى از گروه اوّلين گذشته، و به همه كتب آسمانى ايمان دارد و همه رسولان را تصديق مى‌كند و از روى اخلاص گواه صادق همه پيامبران است. امّتش مرحوم و مبارك است، مادامى كه بر حقايق دين باقى بمانند. براى ايشان ساعات خاصى است كه در آن به نماز مى‌ايستند، تا بنده وظيفه خود را نسبت به سرورش انجام دهد. به ويژه او را تصديق كن و از روش برنامه او پيروى نما، زيرا او برادر توست.

اى موسى! همان او پيغمبر امّى است و بنده راستگو، بر هر چه دست نهد بدو بركت داده مى‌شود و به خود او هم بركت داده مى‌شود. در علم من چنين بوده است و چنين آفريدمش. هنگامه را بدو آغاز كنم و كليدهاى امور دنيا را با امّت او به پايان برم. به ستمگران بنى اسرائيل دستور ده نام او را از ياد نبرند و از ياريش دست نشويند. بدرستى كه آنها چنين كنند و دوست داشتن او نزد من حسنه است و من با اويم و از حزب او، و او از حزب من است و حزب ايشان چيرگانند. البته كه من دين او را به همه اديان چيرگى بخشم و در همه جا پرستيده شوم، و تا اينكه محققا قرآنى فرقان، بر او فرو فرستم، كه درمان هر آنچه از وسوسه‌هاى شيطان است مى‌باشد. اى پسر عمران! بر او درود فرست، زيرا من با فرشته‌هايم بر او درود مى‌فرستيم.

اى موسى! تو بنده منى و من خداى تو، آنكه حقير است و فقير، خوارش مشمر، و بر توانگرى كه اندك توانى دارد رشك مبر، و هنگام ياد كردن من متواضع باش، و هنگام خواندن نام من به رحمت من طمع ورز، و گوارايى تورات را با آوازى ترسان و غمناك به گوش من رسان. هنگام ياد من آسوده دل باش، و هر كه به نام من آرامش آورد به يادم آور.

و چيزى را شريك من مگير و مسرّت من را طلب كن، زيرا منم آقاى بزرگ منش. همانا

اسم الکتاب : ترجمه روضة کافي شيخ کليني المؤلف : آژير، حميد رضا    الجزء : 1  صفحة : 74
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست