اسم الکتاب : عصر زندگى و چگونگى آينده انسان و اسلام پژوهشى در انقلاب جهانى مهدى( عج) المؤلف : حكيمى، محمد الجزء : 1 صفحة : 130
كلّ ذى كنز كنزه حتى يأتيه فيستعين به على
عدوّه و ذلك قول اللّه: «الَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ
الْفِضَّةَ وَ لا يُنْفِقُونَها فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ
أَلِيمٍ[1]».[2]
- شيعيان ما اجازه دارند از اموالشان در راه كار نيك انفاق كنند،
ليكن هرگاه قائم ما قيام كند هركس مالى گنج و ذخيره كرده است بر او حرام مىگردد،
تا اموالش را به امام قائم دهد، و امام آنها را در راه سركوب دشمنان (دين حق) بكار
برد. و اين معناى قول خداست: «كسانى را كه زر و سيم مىاندوزند و در راه خدا انفاق
نمىكنند، به عذابى دردآور بشارت ده».
مسئله «كنز» در قرآن مطرح گشته و با لحنى قاطع و كوبنده ممنوع اعلام
شده است[3]، ليكن در
اثر بدآموزى و نفوذ اشرافيگرى در حوزه اسلام، اين اصل مورد توجه و عمل قرار نگرفته
است. در رستاخيز ظهور كه دوران عرضه اسلام ناب و خالص و بىپيرايه است اين اصل
اجرا مىشود، و همه اموال كنز شده جامعه، خود از جمله بودجه و سرمايه انقلاب جهانى
مهدوى مىگردد؛ و امام از آنها براى ساختن جامعه آرمانى اسلامى و ايجاد رفاه و
بىنيازى عمومى و سركوب دشمنان دين خدا- طبق تعبير حديث- بهره مىگيرد[4].
10- كنترل و نظارت دقيق مركزى
از جمله عوامل بسيار مهمّى كه امام مهدى «ع» در پرتو آن نابسامانيهاى
اقتصادى و ويرانى امور معاش را برطرف مىسازد، اشراف و نظارت دقيق حاكميت مركزى
جهانى اسلامى است بر جريان اقتصادى و معيشتى تمام اجتماعات بشرى. امام با مركزيت
واحد و ايدئولوژى واحد كه ترتيب مىدهد، كل منابع ثروت و درآمد را بدون حيف و