responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 47

فاسق و فاجر باشد.

بخيل و خسيس باشد.

اهل دروغ باشد.

به دنبال عيب ديگران باشد.

اهل حيله و حقه باشد.

ابله واحمق باشدو ....[1]

يكى از دوستى هايى كه حتما بايد از آن اجتناب كرد، دوستى و رابطه با جنس مخالف است. متأسفانه يكى از انحرافاتى كه دامنگير برخى از نوجوانان و جوانان شده همين موضوع است. منظور از رابطه هم، هرنوع ارتباطى بين دختر و پسر نامحرم است كه باعث تحريك شهوت در آن ها شود، خواه آن رابطه، ارتباط حضورى باشد و يا غير حضورى مثل نامه، چت كردن، پيام فرستادن و .... زيرا ارتباط و دوستى دختر و پسر كه معمولًا با تبادل عواطف و احساسات همراه است نه تنها حرص و ولع آنان را كاهش نمى دهد بلكه به گواهى آمار باعث تشديد شهوت و تمايلات نفسانى در هر دو طرف مى شود[2]. و وقتى دختر و پسر از يكديگر جدا شوند، آتش اين شهوت شعله ور تر مى گردد زيرا افكار تحريك كننده اى كه ذهن آن ها را پر كرده است، آنان را رها نمى كند و ممكن است شخص دست به خود ارضايى بزند.[3] ما در اين جا قصد نداريم پيامدهاى منفى اين گونه ارتباط ها را بيان كنيم و فقط به ذكر اين جمله كفايت مى كنيم كه بارها و بارها ديده ايم جوانانى را كه به واسطه ى اين دوستى ها به مشكلات متعدد روحى و روانى گرفتار شده اند.

توصيه اى به جوانان عزيز

يكى از نكاتى كه در دوستى هايتان بايد مراقبت كنيد و از آن غفلت نورزيد آن است كه، هيچ گاه نبايد اسرار زندگى خود را به ديگران حتى بهترين دوستتان بگويد، چرا كه شايد روزى همان دوست صميمى، دشمن شما شود، و با سرّى كه از شما دارد بتواند از شما سوء استفاده كند.

بارها ديده ايم نوجوان و جوانانى كه به خاطر عدم تجربه در زندگى اجتماعى از اين مسئله غفلت ورزيده اند و دچار مشكلات متعددى شده اند.

حضرت امام صادق (عليه السلام) فرمود:

«لا تَطّلِع صِديقَكَ مِن سِرّكَ الّا عَلي ما لَو اطّلعَ عَليهِ عدوُّكَ لَم يضُرّكَ فَانَّ الصِّديقَ قَد تَكونُ عَدوُّكَ يوماً ما؛[4]


[1] - همان.

[2] - نسرين علم مهرجردى، رابطه ى دختر و پسر در جامعه ى كنونى ما، ص 173، چاپ اوّل، انتشارات آن، 1381.

[3] - سيّد مصطفى ديانت مقدم، آرامش طوفانى پيشگيرى و درمان خودارضايى-، ص 22، چاپ اوّل، انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى( ره)، 1388.

[4] - علّامه مجلسى؛ بحارالانوار، ج 71، ص 177، ح 15.

اسم الکتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن المؤلف : سهراب پور، على    الجزء : 1  صفحة : 47
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست