بسنده نموده و خواننده عزيز را به مطالعه و جستجوى بيشتر در اين زمينه فرا مىخوانيم.
8. بهداشت و سلامت جسمانى، طول عمر، پايدارى در فعاليتهاى فيزيكى، تقويت سيستم ايمنى و دفاعى بدن، تسريع در بهبودى و كوتاه كردن دوران درمان.[1]
9. ايجاد خضوع، تعبد و تسليم در جهانى آكنده از سرگردانى و تعارضات فكرى.[2]
10. عشق و محبت، پاسخ به غرايز فرامادى بشر و ايجاد لذتهاى فراجسمانى،[3] تصفيه غمها و جذب شادىها.[4]
11. كاهش اضطراب، ترسها و وحشتها؛ به ويژه ترس از مرگ.[5]
12. افزايش قدرت كنترل و مديريت ذهن (سايكو سيبرنتيك)[6] و تصويرسازى ذهنى.[7]
[1] - بنگريد: الف. اسلام و بهداشت روان، مجموعه مقالات اولين همايش بينالمللى؛
ب. نقش دين در بهداشت روان، ج 1، ص 28 و 153- 187، قم: معارف، چاپ اول، 1382.
ج. همان، ج 2، ص 27.
د. پت كورى، بازگشت به دعا در آستانه هزاره سوم، ترجمه: عزيزاللَّه صوفى سياوش.
[2] - بنگريد: الف. ويليام جيمز، دين و روان، ترجمه: مهدى قائنى و ...
ب. شهيد مطهرى، يادداشتها، ج 4، ص 196، قم و تهران: صدرا، چاپ دوم، 1382.
[3] - بنگريد:
الف. شهيد مطهرى، يادداشتها، ج 4، ص 158 و 159؛
ب. همان، ج 7، ص 15- 19.
ج. همو، امدادهاى غيبى در زندگى بشر، ص 39، قم: صدرا، چاپ هفتم، 1374.
[4] - مجموعه مقالات اولين همايش نقش دين در بهداشت روان، ص 167، قم: نويد اسلام، چاپ اول، 1377.
[5] - همان.
[6] - بنگريد: شهيد مطهرى، يادداشتها، ج 4، ص 122.
[7] -Psychocy berentic .