responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : انديشه سياسى امام خمينى( ره) المؤلف : فوزى، يحيى    الجزء : 1  صفحة : 217

دعوت به اسلام، ازجمله ويژگى‌ها و نكات برجسته پيام امام‌خمينى است. در اين پيام، ايشان ميخائيل گورباچف را- در مقام رهبر امپراتورى معاصر شرق- مورد خطاب قرار مى‌دهد و در آن به بن‌بست رسيدن انديشه ماديگرا را متذكر مى‌شود: «بايد به حقيقت روى آورد. مشكل اصلى كشور شما، مسئله مالكيت و اقتصاد و آزادى نيست. مشكل شما عدم‌اعتقاد واقعى به خداست؛ همان مشكلى كه غرب را هم به ابتذال و بن‌بست كشيده و يا خواهد كشيد. مشكل اصلى شما مبارزه طولانى و بيهوده با خدا، مبدأ هستى و آفرينش است.»

امام‌خمينى در ادامه، اسلام حقيقى را تنها درمان درد مزمن بشر مى‌داند:

اكنون از شما مى‌خواهم درباره اسلام به صورت جدى تحقيق و تفحص كنيد و اين نه به‌خاطر نياز اسلام و مسلمين به شما، كه به جهت ارزش‌هاى والا و جهان‌شمول اسلام است كه مى‌تواند وسيله راحتى و نجات همه ملت‌ها باشد و گره مشكلات اساسى بشريت را باز كند. اولين مسئله‌اى كه مطمئناً باعث موفقيت شما خواهد شد، اين است كه در سياستِ اسلاف خود داير بر خدازدايى و دين‌زدايى از جامعه- كه تحقيقاً بزرگ‌ترين و بالاترين ضربه را بر پيكر مردم كشور شوروى وارد كرده است- تجديدنظر نماييد و بدانيد كه برخورد واقعى با قضاياى جهان جز اين طريق ميسر نيست. البته ممكن است از شيوه‌هاى ناصحيح و عملكرد غلط قدرتمندان پيشين كمونيسم در زمينه اقتصاد، باغ سبز دنياى غرب رخ بنمايد، ولى حقيقت جاى ديگرى است. شما اگر بخواهيد در اين مقطع تنها گره‌هاى كور اقتصادى سوسياليسم و كمونيسم را با پناه بردن به كانون سرمايه‌دارى غرب حل كنيد، نه‌تنها دردى از جامعه خويش را دوا نكرده‌ايد، كه ديگران بايد بيايند و اشتباهات شما را جبران كنند؛ چراكه امروز اگر ماركسيسم در روش‌هاى اقتصادى و اجتماعى به بن‌بست رسيده است، دنياى غرب هم در همين مسائل- البته به شكل ديگر- و نيز در مسائل ديگر گرفتار حادثه است. براى همه روشن است كه از اين پس كمونيسم را بايد در موزه‌هاى تاريخ سياسى جهان جستجو كرد؛ چرا كه ماركسيسم جوابگوى هيچ نيازى از نيازهاى واقعى انسان نيست چرا كه مكتبى است مادى و با ماديت نمى‌توان بشريت را از بحران عدم‌اعتقاد به معنويت- كه اساسى‌ترين درد جامعه بشرى در غرب و شرق است- به‌درآورد.

از شما جداً مى‌خواهم كه در شكستن ديوارهاى خيالات ماركسيسم، گرفتار زندان غرب و شيطان بزرگ نشويد. اميدوارم افتخار واقعى اين مطلب را پيدا كنيد كه آخرين لايه‌هاى پوسيده هفتاد سال كژى جهان كمونيسم را از چهره تاريخ و كشور خود بزداييد ... وقتى از گلدسته‌هاى مساجدِ بعضى از جمهورى‌هاى شما پس از هفتاد سال، بانگ الله اكبر و شهادت به رسالت حضرت ختمى مرتبت (ص) به گوش رسيد، تمامى‌

اسم الکتاب : انديشه سياسى امام خمينى( ره) المؤلف : فوزى، يحيى    الجزء : 1  صفحة : 217
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست