responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : علائم بحران در اقتصاد رژيم صهيونيستى المؤلف : ايروانى، محمد جواد    الجزء : 1  صفحة : 1

 

چكيده‌

 

بسم الله الرحمن الرحيم‌

 

تقديم به‌

 

روح مطهر حضرت امام خمينى (سلام‌ا ... عليه)

 

بنيانگذار «روز قدس»

 

و زمينه‌ساز وعده‌ى الهى آزادى قبله‌ى اول مسلمين‌

 

و

 

حضرت آيةا ... العظمى خامنه‌اى (مدظله‌العالى)

 

پرچمدار تحقق وعده‌ى الهى آزادى قدس‌

 

و

 

تقديم به پرچمداران انتفاضه الاقصى‌

 

بيش از يك قرن از افشاى طرح توسعه و استيلاى صهيونيسم در چارچوب «پروتكل‌هاى دانشوران صهيونيست مى‌گذرد. مرام‌نامه جنبش صهيونيسم سلطه بر جهان است. اصول حاكم بر اين منشور به ترتيب عبارتند از: 1- كادرسازى و ايجاد شبكه‌هاى مخفيانه 2- قرق كردن بنيادها و عوامل اصلى و مولد ثروت و درآمد 3- نفوذ و رخنه در شبكه‌هاى رسمى و غيررسمى و نهادهاى حكومتى و مدنى 4- ايجاد اخلال و اختلال، افساد در زمينه‌سازى‌هاى تخريب و از درون پاشيدن ارزش‌ها، نهادها و هنجارهاى موجود و زمينه‌سازى فرهنگى براى ظهور يك دولت و منجى (به زعم خود) 5- برقرارى نظام سلطه جهانى يهود (تحت لواى حكومت منجى عالم بشريت).

در فصل اول بر مبناى پروتكل‌هاى اهداف و مراحل و اصول حاكم سلطه و مبانى استحكام اقتصادى حكومت جهانى يهود تشريح شده است. اصول راهبردى كه اين جنبش دنبال مى‌كند عبارتند از:

- سيطره بر نظام پولى و گردش پولى جهانى‌

- سيطره بر نظام گردش مالى جهانى‌

- سيطره بر نظام اطلاعات، رسانه‌ها و فن‌آورى اطلاعاتى‌

- احتكار رشته‌هاى صنعتى‌

- تملك زمين‌ها با انواع كاربرى‌

- سيطره بر كليه مؤسسات اقتصادى‌

به‌طور كلى سلطه بر نبض اقتصاد جهانى و به‌ويژه منطقه خاورميانه ابزار تحقق سلطه صهيونيسم است. در فصل دوم، تحليلى درباره حاميان اصلى مالى، مادى و معنوى اين رژيم ارائه شده است. ايالات متحده آمريكا بزرگترين حامى اقتصاد صهيونيستى است.

يكى ديگر از منابع كمك، انجمن‌هاى يهودى هستند. اين كمك‌ها به شيوه‌هاى مختلفى به اين رژيم داده مى‌شوند. علائم بحران در اقتصاد اسرائيل بخش ديگرى از موضوع فصل دوم است. عامل اصلى و آشكار ايجاد بحران در چند سال اخير انتفاضه دوم مردم قهرمان فلسطين است. لذا در اين فصل اثرات بحران انتفاضه بر شاخص‌هاى تراز تجارى، تورم و بيكارى، تشكيل سرمايه ثابت، توليد ناخالص داخلى، خدمات رفاهى و عمومى و ساختمان مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

الف‌

 

فصل سوم اختصاص به تحليل بحران آب و نقش آن در آينده دارد. يكى از بارزترين شاخص‌هاى غارت منابع آب سرزمين فلسطين است. طبق برآوردى كه در اين فصل ارائه شده است كه خسارات وارده بر مردم فلسطين از قبل غارت منابع آب اين سرزمين سالانه رقمى معادل 37/ 1 ميليارد دلار است. با اين حال مسئله آب نقطه ضعف اصلى اين رژيم محسوب مى‌شود. قرارداد خريد آب از تركيه و يا نصب ايستگاه‌هاى استحصال آب شيرين از دريا راهنماى خوبى براى گزينش يك راه مبارزه با اين رژيم است. آب منبع حيات است و پرمصرف‌ترين كالاى زندگى است، بالا رفتن قيمت تمام شده دسترسى به آب عرصه را بر رژيم مذكور و ساكنين غاصب آن تنگ مى‌كند.

در فصل چهارم به مسئله تحريم و روند آن پرداخته شده است. بازتاب تحريم‌هاى چند دهه گذشته بر اقتصاد رژيم صهيونيستى مورد بررسى قرار گرفته است.

فصل پنجم اشاره مختصرى به سابقه تحريم اسرائيل توسط اعراب و جامعه بين‌الملل شده است. متأسفانه روند تحريم اعراب روندى نااميدكننده است، با اينكه تحريم‌هاى اوليه در دهه‌هاى چهل و پنجاه موجب تضعيف اقتصاد اسرائيل گرديد. معذالك دعوت اتحاديه عرب در سال 2001 و 2003 از سوى بسيارى از كشورهاى عضو اجابت نشده است. در اين فصل راه‌هاى مقابله مورد تجزيه و تحليل اجمالى قرار گرفته است از جمله: 1- تحريم كالا 2- تحريم خريد سهام شركت‌هاى اين رژيم و حاميان آنها 3- خارج نمودن سپرده‌ها و عدم سپرده‌گذارى در بانك‌ها و مؤسسات مالى يا حامى رژيم صهيونيستى 4- ممنوعيت صادرات به اين رژيم 5- تحريم فروش نفت از سوى كشورهاى اسلامى 6- ممنوعيت اعطاى تسهيلات بازرگانى چون ترانزيت 6- تضعيف ارزش دلار از طريق جايگزينى ارز ديگر در معاملات اقتصادى بويژه نفت و كاهش سهم دلار در ذخاير ارزى كشورها. در آخر اين فصل بيانات پيشوايان مسلمين به‌خصوص حضرت امام خمينى (ره) و حضرت آيت‌ا ... العظمى خامنه‌اى (مدظله‌العالى) و علماى اهل سنت و شيعه درباره تحريم و راه‌هاى مقابله با اين رژيم و سپس آراء و نظرات پيشوايان اديان ديگر ارائه شده‌اند.

چكيده پروتكل‌هاى دانشوران يهود براى تسخير جهان در قالب دو بند: مفاد حاكميت و سلطه سياسى و مفاد حاكميت و سلطه اقتصادى پروتكل‌ها براى آگاهى بيشتر خوانندگان محترم تدوين و ضميمه شده‌اند.

اسم الکتاب : علائم بحران در اقتصاد رژيم صهيونيستى المؤلف : ايروانى، محمد جواد    الجزء : 1  صفحة : 1
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست