شده است اظهر اين است كه مى
تواند كشتنش راتا بازگشت از حج تاخير انداخته وهر جا بخواهد بكشد وبهتر اين است كه
كفاره را در حج خود بكشد ومصرف آن فقرا مى باشد وعيبى ندارد كه مقدراى از آن را
خودش بخورد وقيمت آن را براى فقرا به عهده بگيرد.
طواف
شرايط
طواف
واجب
دوم عمره تمتع طواف است وبه ترك از روى عمد چه حكم موضوع را بداند يا نداند حج
فاسدمى شود وترك آن به تاخيرش تا زمانى كه ديگر نتواندخود را به اندازه درك مقدار
ركن از وقوف در عرفات برساند محقق مى شود وچنانچه عمره اش باطل شوداحرامش نيز
بنابر اظهر باطل خواهد بود واحوط وبهتردر اين صورت عدول به حج افراد است وبر هر دو
تقديرواجب است حج را در سال بعد اعاده نمايد. ودر طواف چند چيز شرط است:
شرط
اول- نيت:
وطواف
بدون قصد قربت باطل است.
شرط
دوم- طهارت از حدث اكبر واصغر:
پس
چنانچه از روى عمد يا نادانى يا فراموشى در حال حدث وبدون طهارت طواف