responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : احكام شرعى بانوان المؤلف : خوئي، سيد ابوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 272

سؤال (662) در صورتى كه خانمى باردار به دو جنين در رحم باشد و يكى از آن دو مرده و ديگرى زنده است، در صورتى كه سقط منجر به مرگ ديگرى شود، جايز است؟

بسمه تعالى: اگر ممكن باشد كه بچه‌ى مرده را با عمل جراحى بيرون آورند، به شكلى كه جان مادر و بچه‌ى زنده در رحم به خطر نيفتد، بايد اين عمل انجام شود. ولى اگر پزشكان حاذق و متبحر تشخيص دهند كه بقاى فرزند ديگر در رحم باعث مرگ مادر مى‌شود، در اين فرض مادر مى‌تواند با خوردن دارو اقدام به از بين بردن جنين نموده، سپس پزشكان آن را از فضاى رحم خارج كنند و در غير اين صورت اسقاط جنين جايز نمى‌باشد، مگر در صورتى كه جنين خودش بميرد، والله العالم.

سؤال (663) نظر مبارك شما راجع به سقط جنين چيست؟ آيا در صورت اسقاط، كفاره‌ى قتل عمد بر شخص سقط كننده لازم مى‌شود؟ آيا حرمت اسقاط جنين و يا جواز آن مشروط به زمان خاص و عمر محدودى از جنين مى‌شود؟ آيا در موردى كه مادر مبتلا به مرض باشد كه به حسب تشخيص پزشكان بايد جنين سقط شود، مى‌توان جنين را سقط نمود؟ آيا در اين مسئله مى‌توان رجوع به غير شما، از مراجع ديگر كه اين عمل را جايز مى‌دانند، نمود؟

بسمه تعالى: اسقاط جنين جايز نمى‌باشد، مگر در صورتى كه بقاء جنين در رحم مادر باعث خطر جانى براى مادر بوده و او را در معرض مرگ قرار دهد در اين حال فقط مادر مى‌تواند با خوردن دارو جنين را از بين برده، و اگر مادر با خوردن دارو جنين را از بين ببرد، پزشك مى‌تواند آن را با عمل جراحى از رحم بيرون آورد و اين مورد از مواردى است كه زن مى‌تواند

اسم الکتاب : احكام شرعى بانوان المؤلف : خوئي، سيد ابوالقاسم    الجزء : 1  صفحة : 272
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست