responsiveMenu
صيغة PDF شهادة الفهرست
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
اسم الکتاب : مناسك حج المؤلف : فياض، شيخ محمد اسحاق    الجزء : 1  صفحة : 93

در ادامه احرام- حرام است انجام گيرد. البته در مورد ازار و رداء صدق عرفى كفايت مى‌كند، مثلا ازار مى‌تواند يك قطعه پارچه‌اى باشد كه ما بين ناف تا سر زانو را بپوشاند، و رداء مى‌تواند يك قطعه پارچه‌اى باشد كه ما بين دو شانه را بپوشاند. البته بيشتر بودن پوشش از اندازه‌هاى مذكور اشكالى ندارد. بهر حال مرد مكلّف بايد در حين پوشيدن اين جامه‌ها محرم شود.

مسأله 246- بنابر اظهر پوشيدن جامه‌هاى احرام بر مرد محرم يك واجب تعبدى است و از شرايط صحّت احرام نمى‌باشد. پس اگر كسى عمدا و با دانستن حكم شرعى، آن دو جامه را نپوشيده احرام ببندد، احرام وى صحيح مى‌باشد و هر آنچه كه بر محرم حرام است بر وى نيز حرام است، گرچه گناهكار شمرده مى‌شود.

مسأله 247- بنابر احتياط، شرايط معتبر در لباس نمازگزار، در جامه‌هاى احرام نيز معتبر مى‌باشد، بدين معنى كه از ابريشم خالص و يا از اجزاء حيوانات حرام گوشت، و يا زرباف- بطورى كه پوشيدن طلا صدق كند- و بدن‌نما نباشد. و لازم است پاك باشد، البته به اندازه‌اى كه نجاست آن در نماز بخشوده شده است مانعى ندارد. و بنابر احتياط استحبابى لباس احرام از پوست و نمد و دوخته شده نباشد.

مسأله 248- پوشيدن شلوار بر مرد محرم جايز نيست مگر آنكه ازار نداشته باشد، و همچنين پوشيدن چكمه (خف) جايز نيست مگر آنكه نعلين روباز نداشته باشد.

مسأله 249- وجوب پوشيدن جامه‌هاى احرام مخصوص مردان‌

اسم الکتاب : مناسك حج المؤلف : فياض، شيخ محمد اسحاق    الجزء : 1  صفحة : 93
   ««الصفحة الأولى    «الصفحة السابقة
   الجزء :
الصفحة التالیة»    الصفحة الأخيرة»»   
   ««اول    «قبلی
   الجزء :
بعدی»    آخر»»   
صيغة PDF شهادة الفهرست