سعى بين صفا و مروه را خودش انجام بدهد و تقصير
نمايد، و بعد براى حج محرم شود و بعد از اتمام اعمال منى در روز عيد طواف عمره را
قبل از طواف حج بجا آورد.
مسأله
368- در طواف مستحبى طهارت معتبر نيست، بنابراين طواف مستحبى بدون وضو
صحيح است، اما نماز مستحبى بدون طهارت صحيح نيست.
مسأله
369- طهارتى كه در صحت طواف معتبر است همان طهارتى است كه مكلف بدان در
غير طواف مأمور است زيرا مكلف در حالت سلامتى بايد طهارت كامل انجام بدهد، و اما
اگر مكلف بيمار باشد، وظيفهاش همان طهارتى است كه در حالت بيمارى انجام مىدهد.
مثلا
كسى كه در دست يا پايش شكسته يا زخمى است كه پانسمان شده و بدل از شستن آن موضع
مسح جبيره انجام مىدهد، اين عمل تا زمانى كه عذر موجود باشد، واقعا حدث را برطرف
مىكند و طهارت واقعى حاصل مىشود، و همچنين مانند وضو مسلوس (كسى كه بىاختيار
بول از او خارج مىشود) و وضوى مبطون (كسى كه بىاختيار غايط از او خارج مىشود)
طهارتشان صحيح است و مىتواند با آن طواف را انجام دهد، و وضوى آنها با آنچه كه
قهرا از آنها صادر مىشود باطل نمىگردد تا زمانى كه حدث ديگرى مانند خواب و
امثال آن از آنها صادر نشود.
مسأله
370- واجب است زن مستحاضه براى طواف و نماز آن به همان وظايفى عمل كند كه
براى نمازهاى واجب يوميه انجام مىدهد. به اين معنى كه اگر استحاضه او استحاضه
صغيره (قليله)