[1185] م- اگر سهواً طواف نساء را قبل از سعى بجا آورد يا به واسطه ندانستن
حكم مقدم بدارد، طواف و سعيش صحيح است و احتياط[1]
در اعاده طواف است.
[1186] م- اگر طواف نساء را سهواً بجا
نياورد تا برگشت از حج، پس اگر مىتواند بايد خودش برگردد و بجا بياورد و اگر
نمىتواند يا مشقت دارد نايب بگيرد و پس از بجا آوردن، زن به او حلال مىشود.
[1187] م- اگر كسى طواف واجب را- چه
طواف عمره و چه طواف حج و چه طواف نساء- فراموش كرد و برگشت و با زن نزديكى كرد،
بايد يك هدى در مكّه قربانى كند[2] و احتياط آن است كه شتر باشد
و اگر مىتواند، خودش برود و طواف و نماز آن را بجا آورد. و احتياطاً در غير طواف
نساء سعى را هم بجا آورد و اگر نمىتواند يا مشقت دارد نايب بگيرد. [1188] م- اگر كسى طواف را- چه طواف
عمره يا طواف زيارت[3]- از روى جهل به مسأله بجا
نياورد و برگشت به محلّ خود، بايد حج را اعاده كند و يك شتر قربانى كند.[4]