[572] م- اگر بچه را كه ختنه نشده وادار به احرام كنند يا او را محرم كنند
احرام او صحيح است ولى طواف او صحيح نيست پس اگر محرم به احرام حج شود چون طواف
نساء او باطل است بنابر احوط حلال شدن زن بر او مشكل مىشود مگر آنكه او را ختنه
كنند و طواف دهند يا خودش بعد از ختنه شدن طواف كند يا آنكه نايب براى او بگيرند
تا طواف كند.
[573] م- اگر بچه ختنه كرده به دنيا بيايد طواف
او صحيح است.
پنجم- ستر عورت است
، پس اگر بدون ساتر عورت طواف كند باطل است، و معتبر است در آن
اباحه[1] پس با ساتر غصبى طواف صحيح
نيست بلكه با لباس غصبى غير ساتر نيز بنا بر احتياط[2]
واجب، و احتياط آن است كه مراعات شرايط لباس نمازگزار را بنمايند.[3]
[574] م- احتياط واجب آن است كه مراعات موالات
عرفيه را در طواف بكند، يعنى در بين دورهاى طواف آنقدر طول ندهد كه از صورت يك
طواف خارج شود.
قسم دوم- چيزهايى است كه گفتهاند داخل در حقيقت
طواف است، اگر چه بعضى از آنها نيز شرط است از براى طواف، لكن در عمل فرقى
نمىكند، و آن هفت چيز است: