[543] م- كفايت مىكند در صحيح بودن عمل آنكه براى خدا بياورد يا براى اطاعت
امر خدا يا براى ترس از جهنم يا براى رسيدن به بهشت و ثواب.
[544] م- اگر در عملى كه براى خدا مىآورد رضاى
ديگرى را هم شركت دهد و خالص براى خدا نباشد عمل باطل است.
دوم- آن است كه طاهر باشد از حدث اكبر
مثل جنابت و حيض و نفاس و از حدث اصغر يعنى بايد با وضو باشد.
[545] م- طهارت از حدث اكبر و اصغر در طواف واجب
شرط است، چه طواف عمره باشد يا طواف حج يا طواف نساء، حتى در عمره و حج مستحب كه
پس از احرام بستن واجب است آن را تمام كند.
[546] م- طهارت از حدث اكبر و اصغر در طواف
مستحبى شرط نيست، لكن كسى كه جنب يا حائض است جايز نيست در مسجد الحرام وارد شود،
ولى اگر غفلتاً يا نسياناً طواف مستحب كرد صحيح است.[1]
[547] م- طواف- يعنى هفت دور اطراف خانه كعبه
گرديدن- مستحب است و بلكه هر چه شخص بتواند طواف كند خوب است و در اين طواف طهارت
شرط نيست.
[548] م- اگر شخصى كه حدث اكبر يا اصغر داشته
طواف[2] كند باطل است، چه از روى عمد
باشد يا از روى غفلت يا نسيان يا ندانستن مسأله باشد.