[492] س- اگر از روى علم و عمد در احرام حج، قبل
از وقوف عرفه با زوجه خود جماع نمايد مسلماً حج او باطل است، و قبل از وقوف مشعر
الحرام هم بنابر اقوى باطل است و كفاره دارد و بعد از اتمام در سال آينده اعاده
كند، آيا در صورت جهل چه وظيفهاى دارد؟
ج- در صورت جهل، عمل او صحيح است و كفاره هم ندارد.
[493] س- آيا شوهر پس از مُحل شدن مىتواند زوجه
محرم خود را از روى التذاذ دست بزند؟
ج- بر مرد مزبور منعى نيست، ولى اگر زن نيز لذت مىبرد، در فرض سؤال
نبايد حاضر شود، على الاحوط.
[494] س- فردى كه از احرام در آمده، زنش را كه
محرم است مىبوسد اگر چه زن راضى نيست، آيا اين كار نسبت به مرد و زن چه حكمى
دارد؟